Wednesday, November 07, 2007

Berhari raya di Kuala Lumpur

Posing kat luar umah makcik Anis




Nasya yang comel..

last friday aku n family ikut meneman mak n abah g beraya kat kl. btolak pas isyak and on the way kenalah berenti kat tanjung agas seketika pasal zarif batuk n termuntah..agak banyak jugak sampai baju aku pun terkena..nasib tak kena kat keta..sian gak kat dia..dahla baju tdo dia tak banyak..after that, kitaorang teruskan perjalanan ke rumah mai..sampai sana kat pukul 12.15..kira cepat gaklah pada aku..nasib abah ada leh berciter2 and jadik peneman abang..sampai dah tengah malam, apa lagi terus 'landing' lah..tapi malam tu tak boleh tido sangat memandangkan zarif batuk yang berterusan..sian zarif..kalau lah batuk tu leh pindah kat ibu..kan bagus..
sok pagi lebih kurang kul 11 dah bertolak ke umah makcik anis...rai pun ikut sekali.(pasal tunggu dia sampai umah mai, kitaorang kuar lewat )dahlah sabtu tentu2lah jam kan..lebih kurang 12 tgh sampai umah makcik anis..memang besar n cantik..ada duit..semua pun boleh beli..dah rezeki dia..yang takbestnya..zarif pun bawak cara kampung dia yang sangat jakun berlari keliling rumah..elok2 pakai baju raya..dah muntah..jadi gambar dia semua pakai baju biasa aje pasal dia muntah lagi..nasib muntah kat luar rumah..kul 3 ptg g umah busu noi pulak..dah duduk sini asiklah membelek tupperware aje..banyak giler tupperware busu noi..aku pun dah terbeli 1 je botol air yang hrgnya 12.8..tu pun kira menahan nafsu..heheh.
petang tu mai g selayang ngan rai dia nak amik candy kat umah kawan dia, so aku offer untuk jaga nasya sampai balik umah..heheh..bestnya..masih terasa2 lagi nasya tdo kat riba aku..terasa macam nak anak lagi jer..zarif pun apalagi..nampak nasya kat riba aku terus duduk menghimpit aku n dua2 pun tertdo sampai lah umah mai..dahlah on the way ke umah mai dari shah alam tu hujan sepanjang masa..zarif plak pasal dah makan ubat batuk dia terus tdo tak sedar diri dari petang tu sampai lah ke pagi sok..pas magrib tu aku n abang g jusco balakong jap pasal nak belikan baju tdo zarif yang dah abis..
sok paginya balik awal coz banyak tempat nak singgah..pas kuar dari umah mai singgah beraya kat umah pak uda kat serdang..dari kul 10 sampailah tenghari..kul 1.30 singgah kat umah makcik noli kat batu berendam melaka...and then kul 3.30 singgah kat umah kak suria pulak..last but not least singgah umah atuk kat kesang...sampai bp betul2 kul 7 malam..aku tdo je umah mak malam tu pasal dah tak larat nak balik pt.raja.......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...