Monday, November 05, 2007

Nostalgia raya 2007

Raya tahun nie raya yang paling meriah lah aku rasa. Tahun nie semua pun berkumpul kat umah mak.mcam aku yang rumah mentua dekat nie memang takder masalah apa pun..senang. kalau nak gaduh pun, bukan gaduh nak raya umah sapa dulu tapi selalu gaduh nak raya umah sedara-mara, pasalnya sedara mara kitaorang nie ramai..

Tahun nie tema kami sekeluarga lebih kurang purple and pink.mcam aku pun tetiba nak kaler pink..tapi nak kata pink ke peach ke tak kisahlah..janji ada tona warna..hehehe.
rutin hari raya setiap tahun semestinya sama..bangun pagi, prepare untuk sarapan ketupat dan lauk2 lain. bfast sesama dan after that yang lelaki dah siap2 untuk sembahyang raya..yang ppuannya semua kena kemas2 dan siap2kan diri termasuk untuk anak2..(mana yang ada anak lah).


Lepas semua dah siap tunggu kaum lelaki balik dan bersiap sedia untuk proses meminta maaf..after that adalah sesi bergambar pulak..dah 2 tahun kami asik bergambar di depan rumah dekat pokok2 abah yang hijau2 tuh..heheh.nampak gambar cantik pulak.ehehe.selepas session bergambar tuh..kami semua bergerak ke studio untuk sesi bergambar lagi..tapi kali nie gambar studio lah pulak..last year takder gambar studio pasal ahli keluarga tak bertambah..but this year since nasya ada so kita pun bergambar kat studio..bukan gambar family jer...aku n family pun amik gak..rasa bestlah pulak ada gambar studio sendiri..mahal pun mahal lah janji berbaloi..janji puas...

Pas dah bergambar kat studio, aku pun terus ke umah mentua..untuk beraya2 ngan diaorang pulak.yelah adik beradik ipar aku semua pun balik n beraya kat sini tahun nie..meriahlah sikit..taklah sunyi mentua aku..rutin biasa tentulah ke minyak beku..petang tu aku pun bukak umah untuk diaorang beraya..taklah masak pun..raya pertama dapur tak berasap..aku tempah sate je 250 cucuk..buat cocktail sket..ngan goreng popia otak2..alhamdulillah..semua pun makan..kira better dari kejadian tahun lepas...heheheh. i'allah tahun depan aku akan buat yang lebih baik..kesimpulannya raya tahun nie boleh lah dikatakan meriah SIKIT meskipun BONUS takder..kalau ada bonus mungkin MERIAH SANGAT..hehehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...