Thursday, January 03, 2008

Selamat Hari Raya Aidiladha

handsomenya...

zarif with his cousin

like father like son

sedapnya makan kek...


SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA...hari raya nie jatuh pada 20 Disember 2007 bersamaan ngan birthday rai dan birthday abang ipar aku...huhu.memang meriah sangat..actually malam raya tu aku tak balik mana2 umah pun. aku stay je kat parit raja pasal aku bgtau suami nak try masak sendiri untuk hari raya haji..aku masak nasi jagung pasal aku tau ramai yang buat ketupat..jadi aku nak kelainan..aku masak ayam masak merah dan rendang daging cili api..bolehlah tahan sedap..hihi.jadi pepagi lagi kul 7 tu kitaorang dah bertolak balik ke bandar ke umah mak aku dulu untuk bfast..pas makan dan pas sembahyang raya baru bertolak ke umah mentua aku..kat umah mentua dah ada family abang ipar..banyak gak makanan. best tul makan..dan makan..kat taman koperasi ada 7 ekor lembu nak dikorbankan..kira banyak gak tu..by the time lembu nak dikorbankan hujan turun..memula slow tapi pastu lebat jugak..before that si zarif menangis2 nak ikut tok bah dia g nengok lembu..suka dia.heheh..pastu kitaorang celebrate besday abang ojan..makan kek aiskrim..bestnya..laju je kek tu abis maklumlah anak sedara ramai..petang dalam kul 2 lebih kitaorng g umah orang kawin..kata mak mentua umah atuk sedara..dah disuruh pergi..pergi ajelah walaupun kitaorang tak dapat undangan. tapi ats dasar sedara pergilah..biasalah mentua aku..umah orang kawin tu kat bagan..keadaan masa tu hujan lebat..tapi sianlah majlis kawin tu..bukan apa, dahla masa tu raya haji and then masa tu memang tengah hujan, orang pun tak ramai..yang tak best khemah lelaki ppuan berasingan.hmm.apa2 ajelah..jalan becak kat kawasan kampung pulak tu..jalan tanah merah becak2..nasib aku pakai kasut buruk je..yang lain2 pakai heel da susah pasal jalan memang lecak. tapi nak wat mcamana kan..kita bukan boleh jangka cuaca..semuanya kuasa Tuhan...




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...