Friday, May 30, 2008

Mother's Day (version MIL)





Ok..nie mother's day version sebelah mother in law aku..lepas balik dari Katerina tu, rehat lah jap. after asar kitaorang terus g umah mentua aku..before that, kitaorang da beli kek. Simple je celebration..kek tu kek blueberry..sedap..makan2 kek and makan2 ais krim..yum..yum..zariflah yang paling happy pasal ada aiskrim..hehe.apapun untuk mak mentua aku, "nurul sayang mak.."sepanjang berumahtangga ngan hubby hampir 5 tahun nie, layanan yang aku terima dari mak mentua aku memang best..setakat masalah2 sikit tu biasalah tapi alhamdulillah memang semuanya baik..kadang2 karenah orang yang berumur memang sukar ditelah..tapi kita kena terima..sampai masa kita akan tua jugak..so aku kena adapt dengan apa2 situation..apapun aku bersyukur punya suami yang memahami..dalam masa yang sama pun aku selalu ingatkan tanggungjawab dia pada mak dia jangan dilupa..pasalnya tanggungjawab anak lelaki tu berat..hubungan dia ngan mak memang tak putus..nasiblah kitaorang nie duduk dekat..jadik dapatlah mak dia nengok muka hubby aku nie selalu..lagi pulak hubby aku nie memang anak bongsu..so dalam keadaan skang nie ada masanya aku lali dalam satu2 situation, ada masanya aku kena menyesuaikan diri..lagi satu aku selalu kena ingatkan diri...aku pun mak orang gak..aku pun ada anak lelaki gak..one day nanti aku pun akan rasa kehilangan..so kesimpulannya berbuat baiklah pada orang tua selagi hayat dikandung badan..



1 comment:

  1. uda,

    happy mothers day too.

    ye, kita sokong kata2 mu itu.org tua mmg sukar ditelaah, so kita mmg kena adapt la dgn perangai2 mak mentua esp mak kita kan.sbb kit apun satu hari akan jadi tua jugak.

    bila nk dtg melaka?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...