Monday, December 01, 2008

Dah bertambah..







Hari Jumaat lepas, nurse ada datang umah buat checkup lagi, and dia ada bawak timbang untuk timbang zara..pastu dia cakap zara dah 3.7 kg..aku pun terkejut..biar betul? lum sampai 2 minggu dah 3.7kg? padahal masa lahir cuma 2.9kg jer..tapi aku tak nafikan lah yang dia kuat menyusu plak lately nie..tapi yang bestnya nie conversation aku ngan nurse tu hari tu..
Nurse : Hari tuh lahir baper dik? (sambil menimbang zara-dia guna timbang kecik yang dicangkuk pada lampin zara..)
Aku : 2.9 kg, naper?
Nurse : Oh, nie dah 3.7 kg..
Aku : Ha? Ye ke? betul ke? takkanlah cepat je naik? ntah2 timbang tu rosak kot..(suka2 ati aku je cakap timbang dia rosak..haha)
Nurse : Betul dik..nie memang keja saya,..timbang nie tak rosak..lagipun kalau saya nengok pattern budak nie (zara) memang saiz 3.7 kg..lagipun saya dah biasa keja menimbang budak..
Aku : huhuhu (dalam hati jer..dia kecik ati ke aku cakap timbang tu rosak? yelah nak pertikaikan keja dia pulak kan..heheh)
Apapun, kalau betul lah zara dah bertambah berat alhamdulillah..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...