Wednesday, January 21, 2009

I'm back..

Yeah..i'm back for work..kerja ok..aku dah kerja semula...huhu..isnin,19/1/09 aku dah kembali ke opis semula..masuk arini dah 3 hari aku kerja..alhamdulillah..everything is fine..rasa hepi pasal dapat jumpa kengkawan..borak2, gosip2..hehehe..zara? she's ok..aku bagi stok susu. setakat nie masih lagi susu badan..lum dicampur lagi...yang kecoh lagi kepoh abang zara ok..sapa lagi kalau bukan si zarif tu..:) dia punyer suka zara g taska..mcam dia sorang jer yang ada adik...hehehe..ok rutin harian aku mcam nielah dari awal pagi (sejak naik kerja);
5.30: bangun tido
5.45: kemas2 umah apa yang patut, kemas dapur dll
6.00: sembahyang subuh
6.10: perah susu at least 2 bekas (1 bekas lebih kurang 1.5-2 oz) (dari malam aku dah siap perah untuk 3 bekas)
6.20: lipat kain (kalau rajin), kalau tak, aku kemas2 beg zara & zarif nak bawak ke taska
6.30: start kejut zarif (aku kejut jer, yang uruskan zarif, suami aku..)
6.35: uruskan zara, salin pampers zara ngan bagi breastfeed kat zara
6.45: siap2kan bekal makanan aku dan kemas2 lagi
6.50: mandi
7.00 - 7.15: bersiap2 untuk g kerja
7.20: amik susu zara letak dalam bekas berisi ais untuk dibawa ke taska
7.30: gerak ke taska antar zara / ke opis
* setakat nie aku lum masak pagi lagi..kalau masak rasanya aku akan bangun lagi awal
* suami aku yang antar zarif g taska kul 6.55 pagi, lebih menjimatkan masa..hehe.pembahagian tugas yang adil..
* kami basuh baju malam, sidai pun malam..menjimatkan masa gak..hehehe..
* aku tak buat sarapan coz suami aku tak makan berat pagi..dia takut sakit perut..jimat masa lagi..hehe.
setakat nie semua ok lagi..pasal dah ada 2 anak, jadi pembahagian kerja kena adil..pasal sama2 kerja dan sama2 penat..kena ada give and take..yang penting kita kena enjoy ngan life kita..ok...

2 comments:

  1. uda,

    timetable awak tu sama la mcm kita.tu yg bila kul 9mlm je penatnya tuhan je yg tau.

    nanti zara dah beso sket lagi la havoc life awak tau.uma tu jgn cakap la..hahaha

    ReplyDelete
  2. wei kenapa tak siap beg semua dr malam.aku semua siap dr mlaam.nak gi keje hangkut jek..

    pastu pesal sket sgt susu ko 1.5 oz jek satu bekas?zara minum tu jek ke?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...