Thursday, September 10, 2009

Terima kasih kat keladi...

Hari nie aku ada bagi biskut coklat kat semua pengasuh zarif n zara..nak raya kan, aku pun tak tau nak bagi apa..untuk mak n mentua aku pun ada gak..
So, petang lepas amik zarif n zara, aku ada berbual ngan zarif;
 
Me: Yip, mak lela (salah sorang pengasuh dia) suka tak biskut yang ibu bagi tu?
Yip: oh..kita lupa nak cakap, mak lela suh cakap, terima kasih..terima kasih kat daun keladi...
Me: ha? kat daun keladi? bukan mcam tu..terima kasih daun keladi..
Yip: kalau mcam tu, ibu kena salam daun keladi lah..cakap terima kasih kat dia..
Me: ??
 
Budak2 yang dilahirkan zaman millennium ni mmg bijak2 belaka..kadang2 apa yang diaorang tanya ataupun fikir tak terjangkau dek akal kita..so kita kena jadi lebih bijak dan lebih kreatif..kalau tak tau nak jawab sekalipun kena tunjuk lah mcam kita pandai..:) plus vocabulary atau ayat2 yang budak2 skang guna pun boleh tahan gak..dah mcam orang dewasa padahal dia kecik lagi..contohnya zarif lagi ler..
 
Ada satu hari tu, dia nak main kereta remote control, so dia pun cakaplah 'kita nak main kereta nie, nak tunjukkan kat zara, mesti dia TERUJA nengok kereta nie nanti..' see, dia cakap TERUJA tau..aku siap suh dia ulang 2 kali, betul ke apa yang aku dengar..mcam tak caya je dia cakap TERUJA...aku tanya dia semula 'TERUJA tu apa maksudnya?' dia cuma senyum jer..hmm..anak la anak...

1 comment:

  1. pasni jgn lupe salam daun keladi.penat die bagi biskut cokolat.huhuhuu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...