Saturday, September 05, 2009

Teringat..

Salam 15 Ramadhan..Lately ni aku mmg betul2 bz, nak update blog asik tak sempat aje..bukak fb pun tak sempat nak update status. Maklum jelah sejak2 dah jaga 2 bos nie agak kelam kabut gak..so take time to make everything ok..mmg aku tunggu2 ari jumaat nie, hari untuk me'release' kan otak..

Ok, just now aku baru je dapat call dari liza, my best buddy masa belajar kat KOLEJ CHERMAI, BAHAU N9 (97-early 99)..tu pun aku dah delay bberapa hari nak sms dia pasal asik tak sempat jer..suka sebenarnya dapat trace liza semula setelah beberapa tahun terpisah..hehehe..rasanya last jumpa dia masa tahun 99 tu lah..sekarang masing2 dah kawin, dah ada anak n dah ada life sendiri..oklah, aku nak citer sikit pasal KOLEJ CHERMAI aku tu..


Aku taknaklah cerita yang aku gagal belajar kat KC (shortname KOLEJ CHERMAI)..rugi tau 2 tahun..rugi umur aku..kalau aku tak belajar kat KC tu mungkin aku dah belajar ke tahap yang lebih bagus ngan kerja yang jauh lebih baik dari sekarang..hmm..tapi tu semua TUHAN dah tentukan..aku bersyukur apa yang aku ada sekarang..pasal kat KC tulah aku belajar banyak pengalaman hidup ngan jumpa mcam2 orang..
KC tu letaknya kat BAHAU..kalau sesiapa ada sedara atau pernah g SERTING, ha KC tu atas lagi..dah nak masuk GAMBANG dah..KC ke BAHAU jer dah makan masa sejam..lama giler tu..kalau nak outing tu, punyelah seksa..malas nak kuar dari bilik..malas nak tunggu bas..dalam bas tunggu lagi..bas masuk felda serting pusing2..hmmm..penatt tau..tapi tu semua pengalaman..


TAPII..aku nak share pengalaman yang aku tak suka di KC adalah bila TAKDER AIR..aku mmg manusia yang hangin satu badan kalau air takder..AIR kan penting...AIR tu untuk basuh muka, amik air sembahyang, buang air, mandi, basuh baju etc...so bila air takder mcamana tuh? kalau sehari ok lagi..nie sampai 3 hari semata2..boleh tahan ker? huh..kat belakang KC nie pulak ada jeram mcam di kaki gunung lah..so bila air takder, member2 aku nie g kat jeram tu mandi ke buang air ker...alamak..aku tak penah lak jejakkan kaki ke situ..pasal diaorang gi reramai campur laki ppuan kot..kalau tak salah la..aku penah tahan buang air sehari suntuk lah..rasa2 mcam dah nak masuk 2 hari kot aku tahan..bayangkanlah..seksa ke tak seksa..penah tak mandi hampir 2 hari..untuk basuh muka ke gosok gigi pun takder air...seksaa sangatt..
Pastu pepagi kul 4 lebih, member2 cakap ada air kat tandas blok2 bilik kuliah, diaorang cakap air tu ada sekejap jer..sebelum 7 pagi nanti air tu mati lagi..aku sanggup meredah sejuk pagi2 ngan liza ngan member2 lain g tandas kat bilik kuliah tu semata2 nak mandi..Nikmatttnya bila dapat air, TUHAN je yang tau..lagi2 bila dapat buang air..hehehe..


Pada aku semua tu adalah pengalaman hidup..banyak lagi citer2 yang berlaku kat KC tu, tapi lain kali aku kongsi lagi..pasal kalau nak tulis kat sini mmg terlalu panjang..so bila sekarang takder air ke, aku cam leh sabar lagi lah pasal pengalaman yang aku dapat kat KC tu satu pengalaman yang berharga ngan bermakna, menjadikan aku manusia yang lg tabah juga penyabar sikit lahhh..:)

4 comments:

  1. hye...nice story....i m former kc too...do u have FACEBOOK??...lets in touch!!!

    ReplyDelete
  2. same with ur year.1st batch 97-99..gimme ur email id and i ll add u.and so the rest of our frens..TQ

    ReplyDelete
  3. ok, my id is zarakiddies@yahoo.com or can contact me through fb -NURULHUDA ABDUL LATIP..tq..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...