Friday, October 02, 2009

Again Zara!




Yer, again n again..kena selalu sabar..tak apa..mmg diakui zara senang kena demam..tak mcam abang zarif..tapi takper, aku dah lali..tak semestinya 2 beradik serupa kan..mesti ada perbezaan, kalau si abang senang, sebaliknya pulak si adiknya..
Tapi tak teruk sangatlah..mcam biasa bagi ubat, jelum jer ngan towel basah2..zara mmg perlu diberi perhatian lebih sikit, nasib zarif memudahkan semua walaupun a bit nakal...a bit ker? hehehe..tapi it's normal for kids age macam zarif tu, aku kena admit lah..rasa2 jiran2 aku nie dengar suara aku setiap pagi n magrib..aku try to control..dari lembut sampai lah ke nada yang tak sepatutnya..ermm..
Tapi mana ada emak yang tak sayang anak kan? sayang semuanya..sayang yang tak berbelah bagi lagi, kalau boleh aku taknak ada istilah pilih kasih..tapi dari sekarang nak kena didik..kalau terlalu berlembut pun payah gak..yang penting dari sekarang nak ajar bagi dia bezakan mana yang betul dan salah..
Kalau boleh nak mcam zaman aku n adik beradik dulu..baru kena panggil ngan abah, semua dah tunduk, tak berani bersuara..abah baru cakap sikit dah nangis..itu tak kena pukul ke apa dah nangis..
Nie budak zaman sekarang, dah kuar rotan pun masih leh bersoal jawab lagi..mintak maaf tu mcam dah lali dah..tapi takper kena sabar dan sabar lagi..harap2 bila budak2 nie dah sekolah perangai pun akan berubah menjadi lebih baik..AMIN..

2 comments:

  1. kalau abang nye debab mestilah adeknye kuros...muahaha

    eh bukan semalam dia mcm datang umah tersengeh2 cm gatal ker si zara ni??ape kes da demam....

    ReplyDelete
  2. Sabar lee ,dulu E Am kecik macam tu juga , sampai kurus2 badan sbb tak mau makan. Mak E masakkan nasi lebihkan air, airnya ambik campur gula batu beri dia minum, dia suka pulak.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...