Thursday, September 04, 2008

Salam Ramadhan..

Hari nie 4 September 2008 bersamaan dengan 4 Ramadhan 1429H..Alhamdulillah setakat nie aku masih lagi mampu berpuasa penuh..satu kredit untuk diri aku.hahaha..aku letakkan pukul 12 tgh sebagai penanda aras aku..kalau aku betul2 dah tak larat baik aku berbuka sebelum kul 12, tapi kalau lebih dari waktu tu lebih baik aku teruskan posa kan? Dan yang lebih membanggakan diri aku, aku bersemangat nak masak..padahal baru semalam first aku masak..heheh.tu pun kira mcam nak warm up setakat buat nasi goreng ngan salad dan ayam goreng serta telur, ngan sambal goreng tempe+ikan bilis+kentang (favourite hubby aku)..kira oklah kan...itu pun semalam abang dah kata "aik nasi goreng jer..takper..takper..abang mmg tak mengharapkan yang lebih2..." hihihihi..aku gelak jer...apapun aku bersemangat nak masak bulan posa nie pasalnyer aku malas nak berebut2 di bazaar ramadhan kecuali terpaksa..satu lagi makanan beli nie pun belum tentu sedap..so nye memasak tu adalah satu kepuasan walaupun penat..tapi penat tu terbalas bila nengok suami dan anak makan dengan berseleranya walaupun masakanku itu taklah seberapa..aku cuma berniat nak menjaga kebajikan suami dan anak di bulan Ramadhan ini sebaik2nya..hehehe..Amin..lagipun sejak aku disahkan mengandung kali kedua nie boleh dikira baper kali aku masak..lagipun aku tau abang dah bosan membeli..yang paling penting di bulan Ramadhan ini jangan membazir...mudah2an Tuhan memberi rahmat kepada kami sekeluarga di bulan Ramadhan ini..Insyaallah aku cuba melaksanakan amal ibadat mengikut kemampuan diri aku seadanya...

3 comments:

  1. uda,

    selamat menyambut bulan ramadhan yg mulia.maaf jika ada salah dan silap.

    ReplyDelete
  2. Kak Suria: Salam Ramadhan jugak pada awak dan family..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...