Thursday, April 30, 2009

Zarif bila time belajar..





Zarif bila time disuruh belajar, mmg banyak sangat alasannya..kadang2 sakit mata aku nengok dia asik main game jer...tapi bila mengenangkan dia baru 4 tahun, biarlah dia puas main dulu..tapi aku nak gak nengok dia buat2 kerja..aku tau dia boleh pasal bila g taska, cikgu2 dia mesti cakap zarif pandai buat tu lah, pandai kaler lah, asik puji jer..mcam tak caya jer..bila suh buat kat umah memanjang jer alasan....so aku paksa gak..memang boleh pun buat kerja..tapi terpisat2 lah, badan dari tegak dah jadik condong, senget2lah...jap nak g minum lah, sakit mata lah...ngantuklah..
Dialog 1
Zarif : ibu, kita mcm dah ngantuk...
Aku : ngantuk? kalau ibu bagi main game?
Zarif : boleh..kita tak ngantuk lah..
Aku : Ok..sambung terus buat kerja..(heheh)
Dialog 2
Shahrul : Yep..buat huruf2 nie 2 barisan jer..
Zarif : tak payah buat semua ke abah?
Shahrul : tak payah..zarif kecik lagi..buat sikit2 dulu..
Dialog 3
Aku : Abg suh dia buat 2 barisan jer..
Shahrul : aah..sian kat dia..
Aku : ala..biarlah dia buat 1 muka surat..
Sharul : takper..dia kecik lagi, nanti kalau buat banyak2 dia bosan pulak..
Dialog 4
Zarif : Ibu..kita dah siap dah
Aku : dah siap ker?
Zarif : dah..cepat kita buat tau.
Aku : eh..nie 2 barisan jer..naper tak abiskan semua?
Zarif : abah kata suh buat sikit dulu, kalau buat semua nanti takut kita cepat bosan..
Aku : ermm...:(
so..nak mengajar budak2 di usia2 zarif nie memang sangat mencabar kesabarannya..sabar dan sentiasa bersabar...


7 comments:

  1. tunggulahhh moksu die balekkk.harus aku ajar die sunggoh2!!!

    ReplyDelete
  2. setuju cara shahrul.. bdk mmg takleh diberi tugas banyak. lagi lama dia belajar, lagi mengarut dan ada jekk benda yang dia nak buat dan membuatkan kita rasa gerrram .

    Bila nengok zarif belajar, k.linda terkenang dan rindu saat2 itu bersama danish, harith & damia. cepat sungguh masa berlaku.

    ReplyDelete
  3. yana-kalau ngan ko, takut dia tak belajar, gaduh je nanti..

    kak linda-aah, mmg pun, kena buat sikit2, kalau tak mmg dia cepat bosan, pastuh mcam2 hal, tak taulah sok kalau dah sek betul..

    ReplyDelete
  4. comelll nyer zarif..
    nak ajar dier jugak..bley tak..

    ReplyDelete
  5. comey nyerh zarif. rindu zarif. ckp ngn dier nk blaja ngn mokde tak? dier da terer abc ke.

    ReplyDelete
  6. wan, rai, biha- heheh..biarkan zarif..ku dera dia sebagai anak..perlu diajar skang..tapi takleh ganas sangat..pasal ada backup dari ayah dia seorang cikgu..ekekeke..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...