Thursday, May 14, 2009

Takut?

  1. Hantu? takut gak..tapi tak sangat lah..(bukan berlagak @ cakap besar..). Walaupun skang nie ada mcam2 citer hantu tapi aku ok jer...walaupun aku suka berimaginasi yang bukan2 sometimes yang scary2 jugak tapi aku still ok...cuma jangan bagi aku nampak yang real lah..hehehe..

........................................................................................

tapi aku takut sangat kalau;

  • anak2 hilang.erm mcamna ek? tak dapat nak dibayangkan....mungkin aku dah tak mcam manusia kot..
  • anak2 kena culik dan dijadikan tebusan..erm..takutnya..takleh nak dibayangkan gak dan mintak2 dijauhkannn..
  • anak2 lemas...sedihnya...takboleh idup kot aku...
  • anak2 mati kena bunuh.....huaaaaaaaaaaaa...giler dah aku!! Tuhan selamatkan anak2 aku dari sebarang perkara2 yang tak diingini..

aku takut gak;

  • kalau rumah terbakar..kami semua terkurung dalam tu...takut..takut..
  • anak2 je terkunci dalam rumah dan rumah terbakar..aku takleh selamatkan..cuma dengar suara diaorang je mintak tolong.....adussssss.....sakitnya jiwaaa..mungkin trauma kott..
  • anak2 rentung terbakar....aduhhh...lagilah traumaaaa....

takut gak kalau;

  • bertembung dengan binatang berbisa...contohnya ular..tak suka....takut.....lagilah umah aku ngadap kelapa sawitt..uissshhh
  • takut gak kalau anak2 aku bertembung ngan binatang2 berbisa tanpa aku leh bbuat apa2..mcamana tuh?

takut gak;

  • kalau terlibat ngan kemalangan..samaada kita drive secara berhati2 ataupun tak hati2..
  • takut kalau ada anggota keluarga aku terlibat ngan sakit kritikal...
  • takut gak kalau aku sendiri kena penyakit2 yang tak diingini..aku nak nengok anak2 aku sampai besar..nak nengok diaorang berjaya..kawin dan aku dapat cucu..kalau panjang umur lahhh..

takut jugak kepada;

  • para peragut yang makin mengganas...
  • para perompak, penyamun, penceroboh yang juga mengganas...yang boleh ikat kitaorang dan mintak duit serta barang kemas..so kalau tkder duit dan barang kemas...mcamana? diaorang akan membunuh...aduhh...takutnyaaaa.....

so..nampak tak? ada banyak benda yang aku lagi takut daripada hantu...perkara2 yang aku takut nie lagi boleh menyebabkan aku sakit jiwa, trauma dan juga boleh menyebabkan aku @ ahli keluarga aku kehilangan nyawa....

paling penting-beramal la selagi boleh..pasal kita tak tau end of life kita caranya bagaimana dan bila?...kalau boleh semua orang nak cara yang baik..tapi bila baca berita2 hari ini semuanya menakutkan dan tak dapat nak dibayangkan..so doa saja yang terbaik...mohon dijauhkan dari segala perkara2 yang buruk...

2 comments:

  1. uda.

    Kite jadi takuttt baca baca entri awak... terutama yang melibatkan anak2. Besar sungguh dugaan tu kann.

    Moga kita sentiasa di lindungi , terutama, keluarga..., anak2 dan orang2 yang kita sayangi . Aminn (huh, serta merta berdoa...)

    ReplyDelete
  2. yea..betul la k.linda..tu yang paling kita takut..pasal apa yang kita takut tulah benda2 yang penah keluar kat berita..pasal tu lah minta dijauhkan......

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...