Thursday, December 10, 2009

Genting finale & summary


 

Kitaorang naik ke genting on Saturday, 5th December 09..Bertolak dari bangi, umah abg ipar lebih kurang kul 8 pg..Actually hubby kata dia last naik genting pun tahun 94, aku lak masa form 2..time sekolah lagi masa tu..n hubby kata lagi dia tak penah drive sampai atas, so this is his first time n his first experience..
Kitaorang takmau naik kabel car, pasal aku rasa bila bawak budak especially ada baby cam zara, agak leceh lah..so kitaorang decide drive je sampai atas..jalan ke genting pun taklah sempit mcam zaman dulu2, dah banyak berubah dah..jalan dah lebar..cuma sepanjang perjalanan tu aku banyak doa lah, yelah musim2 ujan nie agak menggerunkan gak kan..but that day alhamdulillah cuaca redup saja.
Kitaorang g mmg main redah je, hubby pun cam ala2 kalut dan kelam kabut gak..huhu. parking kat first world hotel..sampai lebih kurang 9 pg, awal lagi so ada parking ler..sebelum g genting tu, aku mmg dah sevey nak main indoor game saja, pasal zara kecik lagi jadik rasa cam tak berbaloi kalau nak main outdoor game..

so far sepanjang kat sana semuanya ok, cuma bila bawak baby nie, dia kan ada time minum susu ngan time tdo..nasib ler aku nie bfeed so senangla sikit..time naik gondola mcam ala2 kat venice tu, aku bfeed la zara..:) bila main game yang akhir zara pun dah ttdo..

Kitaorang tak lama kat genting, dalam kul 12 lebih tu dah nak balik dah..tapi bijaknya kitaorang nie, boleh terlupa level mana kitaorang parking..hmmmm..punyelah banyak level..yang hubby ingat no tiang c10 je..tapi levelnya tak ingat..camana tuh..maka dalam pada taknak nampak mcam kitaorang nie dalam kesesatan, panjatlah tangga naik setiap level dan cari tiang c10 tuh..huhuhuhu..terpaksa lah naik tangga kan..takkan nak naik lif lak, nanti setiap level kena berenti, pelik lak orang nengok..akhirnya jumpa gak JKB 3301..:) tu pun aku dah cam nak ngamuk2, asik nak salahkan hubby jer..(mmg ler aku nie takleh nak masuk pertandingan cam amazing race tu, kalau aku masuk, sumpah hubby mesti kena marah ngan aku jer..)
So,

kesimpulannya lagi, perjalanan yang menyeronokkan..dan harap dapat ke sana lagi next year ngan adik2ku..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...