Friday, December 11, 2009

Kerja, kerja jugak.tapi kesihatan kena jaga..

'Salam Pn Nurul, saya tidak masuk ofis hari ni, kaki sakit, susah nak berjalan. Akan ke klinik pagi ni dan kemungkinan minta MC 2 hari. Sila beritahu Dekan dan pulangkan pada Dekan 2 mesyuarat wakil Dekan 4 ptg dan di Port Dickson. Tq..'

Itulah sms yang aku terima dari bos 1 pada jam 6.30 pagi di waktu aku masih tergolek2 di tilam..:)
Hakikatnya aku dah agak dah..siannya bos aku..very hectic life..dan aku mmg bersyukur sangat dia sakit, bukan mendoakan yang tak baik tapi sebagai PA yang menguruskan jadual dia..aku yang emo lebih dan rasa mcam nak marah2..jadual yang pack dan bz memanjang, attend mesyuarat yang tak sudah2 boleh membuatkan diri jadi giler..tak kisah gila kerja tapi kesihatan kan lebih penting..suppose hari ini bos 1 perlu menghadiri 1 mesyuarat di sebelah petang sebelum ke port dickson selama 3 hari untuk bengkel lain.Nasib baik dia sakit dan dapat mc, so boleh lah berehat..
Bos 2 pulak, baru semalam jejakkan ofis setelah 10 hari ke pulau pinang ada kursus, and semalam jugak terlibat dgn mesyuarat serta kursus, hari nie jengukkan muka sekejap di ofis, ptg bertolak ke melaka, ada bengkel, besok malam bertolak ke jepun sampai 17 hb, 18hb pagi hingga 20 ada mesyuarat di melaka, 21 -24 ada bengkel di melaka lagi..giler ker?
tak penat ker? and tadi sempat lah dia nengok aku and say 'Nurul, doakan saya selamat pegi n selamat balik ye..'
'Yea..ok, semoga selamat semuanya..' but then tangan aku tetiba mcam gatal je nak bagi sms kat dia supaya jaga kesihatan..tapi tak mampu nak buat..bukan aku nak gatal ke apa ke..As a PA, aku tak sanggup la nengok diaorang teruk ke sana sini..tetiba mcam nak terprihatin lebih2 lak..hahaha..mcam lah aku dapat duit lebih..;)



Whatever.., yang paling utama dan paling penting sekali adalah KESIHATAN..bila kesihatan baik, semua benda kita boleh buat dengan baik..tapi bila kita tak sihat dan ada penyakit, semua pun dah tak guna..so jagalah kesihatan..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...