Wednesday, July 02, 2008

Tambahkan berat badan..

Lama sungguh dah tak update blog..as usual keinginan nak update sentiasa ada tapi very the bz..hehe. Alhamdulillah setakat hari nie kandungan aku dah masuk 19 minggu 4 hari, semuanya dalam keadaan baik..aku pun dah takder muntah2 lagi..harap2 biarlah keadaan baik sampai cukup bulan nanti..aku pun dah start minum susu..hahaha..sebenarnya sejak awal pregnant aku takleh bayangkan ataupun minum susu, terasa nak muntah jer..tapi bila baru2 nie mak cakap, perut aku nampak kecik and aku pun realize that, besides weight aku pun tak naik so i think the best way is minum susu (mak cakap..)..so aku pun minum susu Anmum coklat tuh..nasib baik takder nak muntah2 ke apa ke...setakat nie aku dah menambahkan selera makan aku..harap2 sangat berat badan aku bertambah..bukanlah nak gemuk sangat ke apa ke..masalahnya sejak awal mengandung, berat aku 51kg and then dah masuk 3 kali check up baru naik 0.1 ke 0.2 kg...mcam pelik jer..nurse kat klinik tu kata kalau aku tak dapat tambahkan dalam 0.5 kg dia akan refer ke hospital..hmmm..susah gak..nak kena paksa2 makan nie..apapun i just want the best for my baby..so kenalah ikut nasihat mana yang patut..nak makan pun bukannya makan sebarangan tapi makan makanan yang berkhasiat dan seimbang..apa pun aku berharap semuanya ok..

2 comments:

  1. kita masa 3bulan pertama tu pun naik 1kg je..mayb sbb muntah2 tu yg berat susah nak naik

    ReplyDelete
  2. tulah pasal intan..kita pun tension gak..skang tengah sibuk makan jer..harap-harap berat bertambah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...