Saturday, November 07, 2009

Macam-macam..

Last wk and this whole is the tough week for me..and also boleh dikatakan agak bz dan menegangkan segala urat2 kepala..kalau nak diikutkan aku nie very positive and open minded person..suka senyum2, suka gelak2 dan suka tak kisah memanjang..(nie kes citer kat opis ler..)
Ditambah2 lagi dengan jaga 2 bos lak sekarang nie..kerja non-stop..sangat bz..huhuhu..sebelum nie aku selalu cakap kat orang.."tak payah nak stress2 sangat..kerja kena rileks..lepas tu organize semula..nengok mana yang penting, kita dulukan..yang kurang penting atau tak, kita ketepikan.." pandai cakap kan...
ha, skang..AMIK KAU!!! rasalah sendiri...:(
sebenarnya aku suka mcam bz2 nie..tapi mmg mencabar diri..sampai satu tahap aku rasa dah tak tau nak buat per..last2 aku biarkan jer..camana? dari rumah dah plan, dah organize nak buat mcam2, tetiba sampai opis semuanya lari..datang lak kerja lain..dah bertimpa2..huuuhh..nie aku baru je setiausaha..jawatan kecik jer..lum lagik jadik bos..bila aku nengok bos nyer keja je, aku pun jadik penat..muka masing2 pun dah ketat jer..nak senyum ke tak senyum kerr...tapi nama pun dah tanggungjawab kan..
tu citer kat opis yang mmg tak kan abis nyer...yang kat umah lain lak..maklumlah anak 2 mmg mcabar, tengah2 nak membesar kan..ngan zara dah pandai sepah2 kan barang..aku still bersabar..setiap kali nengok umah yang mmg serabai nie, aku istigfar dulu, tarik nafas..fikir positif..baru leh start kerja..huhuhu..tapi khamis lepas aku mmg dah tak leh tahan sangat..ngan bebudak nangis merengek2 nak susu..ngan aku period pain..PLUSS, yang buat aku nak naik angin tak tentu arah tu..bila mata aku nie ternampak kain baju aku yang kotor tu dah sama tinggi dgn mesin basuh aku!!tu yang aku tak tahan giler, terus aku marah2..hehehehe..sian kat bebudakkk..nasib lah hubby sesangat memahami..dia mmg tau angin aku tak baik..tapi aku pun ngamuk bukan lama..just need a space..serasa2 dah lepaskan angin kemarahan tu, aku ok la semula..kain2 kotor yang banyak giler tu aku masukkan dalam beg plastik hitam paling besar untuk dihantar terussss ke dobi..hahahaa..mintak maaflah aku nak basuh semua memandangkan keadaan cuaca yang sangat tak mengizinkan plus kawasan nak sidai kain yang sangat terhaddd..hihihi..so reda sikitlah perasaan aku bila nengok bakul kain tu terus merosot..tapi ada lagi yang tak surut2 gak..kain2 baju yang bersih tu dah mcam pulau2 kecik pulak tak berlipat..sangap tul nak melipat...nanti2 lah..tu pun nasib hubby paham..ntahlah..as i told earlier..bz gilerrr..weekend nie pun bawak balik kerja..claim2 bos yang perlu disiapkan..ermmm..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...