Saturday, November 07, 2009

Psiko zarif



Kenapa kan budak2 tak suka makan sayur? termasuk lah aku..huhu..sian kat sayur tu..sebab dia kaler hijau ke? heheheh..tapi aku bukan terus tolak sayur, still makan..tapi memilih la..tapi untuk budak2 aku paksa gak diaorang makan sayur..kadang2 tu kena trick gak..yerlah, sayur tu aku tak makan tapi aku paksa diaorang makan, mcamana tuh..

Lunch tadi kat umah mak, sungguh2 zarif makan, tapi bila bagi brokoli dia taknak makan, aku pun terus cakap 'makanlah..sedaplah brokoli nie'..aku terus makan...pastu sambil cakap kat dia..'zara pun makan brokoli nie..terer zara..(padahal tak makan pun..) lepas tu ayat lagi kat dia 'kalau makan sayur nie, boleh jadik sihat ngan kuat mcam Ben10 tau..Ben10 pun makan brokoli nie, pasal tu dia terer..baik yip makan..kalau makan sayur nie takderlah sakit2...:)'

Dan hakikatnya budak2 mmg senang dipengaruhi..mmg kena tricky sikit..lepas tu zarif boleh makan sayur tu mcam tu jer..:) 'betul lah ibu..ok je makan sayur nie..' 'mmglah ok..sapa kata makan sayur tu tak sedap..' kalau mcam nie jenuh gak asik nak buat citer je setiap kali nak makan sayur..heheh..takperlah..pengaruh budak buat benda baik takper, jgn buat benda tak elok pulak.

2 comments:

  1. kak huda!
    kte pun facin the same probs.
    salu ajar kids suh makan sayur.
    cz its healthy tp the truth is teacher diorg sendiri cm tak selera nk makan sayur.

    hehhehe =p

    ReplyDelete
  2. kita pun memilih makan sayur..setakat ni carrot, brokoli n segala kacang2 (peas, panjang, buncis etc..) bole je..kalo da ijau2 pahit tu mintak maap le..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...