Monday, December 28, 2009

Kena ke hipokrit?

Tak tau naper nak buat tajuk atau nak cerita berkaitan camnie..takder pun nak kecik hati dengan siapa2..cuma prinsipnya di sini, aku rasa tak perlu nak hipokrit atau berlakon semata2 nak jaga hati sesiapa pun..
Dalam hidup nie kita kena hormat setiap orang..bila kita berkongsi hidup dengan seseorang, kita kena terima kelebihan dan kekurangan setiap pasangan tu..takkanlah aku nak ubah atau suruh dia berlakon semata2 kerana seseorang yang aku rasa taklah penting sangat kot..huhuhu.
Contohnya, aku dan pasangan aku..aku kena hormat dia..dia kan suami aku..takkan aku nak suruh dia jadik baik giler, g sembahyang kat masjid semata2 atau do something else yang mmg dia takpernah buat semata2 nak jaga hati orang lain..tak mungkin kot..
Samalah gak kalau suami aku suruh aku pakai tudung litup kat umah, pakai jubah labuh, pakai stokin semua semata2 nak jaga hati orang lain..semua benda tu mmg untuk kebaikan..tapi kalau aku rasa aku belum nak buat, mungkin aku tak buat kot...i'allah perubahan dalam diri secara ikhlas lebih baik..cuma antara sempat atau tak kan..yelah kita tak tau, umur kita nie panjang ke tak..cuma kita perlu berdoa supaya kita nie dibukakan pintu hati untuk jadi manusia yang lebih baik...
Kesimpulannya~aku lebih suka jadi manusia yang tidak hipokrit~

4 comments:

  1. Oi ! Marah sapa ni.. Idup ni memang gitulah Uda, nak jaga ati orang kadang2 kita gaduh laki bini dan lain2 lagi lah. Yang penting kita jadilah diri kita sendiri.

    ReplyDelete
  2. takde nak marah sapa2...hidup kalau nak puaskan ati orang mmg susah..jadik diri sendiri lebih baik..

    ReplyDelete
  3. hheheheeheh..mesti ada org tegur ek..hehehhehe..

    biasa le kita dah alami..just let it be..apa yg kita bole/mampu buat tu kita buat..yg lum mampu tu kita suruh le org tu doa2 kan kita akan buat...
    stimes people mmg suke kondem jek..dorg tu pun bukan baik sgt..yg leh judge kita hanya ALLAH

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...