Thursday, August 06, 2009

Benda yang sangat penting pada masa ini!



Disebabkan penularan wabak H1N1 ni makin serius, maka 2 benda di atas ini adalah sangat penting pada aku..mask sudah pastilah..mask di atas ini mahal sikit, diedarkan oleh Pusat Kesihatan UTHM..6RM tu sekeping..sayang nak pakai..pasal mahal..jadi untuk umah punyer pun aku beli gak tapi tak mahal pun..1rm sekeping..sangat perlu..bagi yang bersin ataupun batuk ataupun selsema..aku takmau anak2 ataupun ahli keluarga aku yang terkena virus H1N1 nie..dan aku pun cuba elakkan pergi ke mana2 tempat yang sesak..mungkin ada hikmah..abang patah tangan, jadi kitaorang lebih suka duduk kat umah jer, berehat..lebih afdal...

Benda kedua itu adalah Instant Hand Sanitizer Dettol..perlu ada untuk membunuh segala jenis kuman2 yang tak diperlukan..aku pun dah ajar zarif sentiasa basuh tangan guna sabun n jaga kebersihan..abang pun mcam tu gak..

Kadar kematian kat malaysia pasal H1N1 ni hari2 makin meningkat, jadi serius aku risau sangat..kadang2 terpikir gak, adakah orang lain take note yang penyakit nie bahaya ataupun buat2 tak tau..ataupun korang fikir tak serius..Plz...H1N1 adalah penyakit yang berjangkit dan ianya serius ok..

Mungkin nie semua ada hikmah yang tersembunyi..Hanya Tuhan yang tahu di sebalik semua perkara yang terjadi..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...