Thursday, August 13, 2009

Dugaan..dugaan...aku pasrah dan redha..

Apalagi aku boleh kata, tahun nie merupakan tahun yang penuh dengan cabaran dan dugaan dari Tuhan untuk aku sekeluarga..aku cuba terima dan tangani sebaik mungkin dan sepositif yang boleh..Dengan keadaan semasa yang tak menentu, penyakit yang membimbangkan semua orang..aku pasti nie semua ada hikmahnya, cuma kita semua tak tau..Hanya Tuhan yang tahu kenapa Dia berkehendakkan semua nie terjadi..
Dari last month, zara masuk hospital coz pneumonia, after that dah ok, then last 2 weeks, my hubby patah tangan coz of futsal, last friday zarif n abang demam but then diaorang dah ok, kelmarin n yesterday i mc coz fever (still batuk n flu tak baik lagi..), now it's Zara again...OMG..sabar huda..sabar...zara demam lagi..aku dah bawak g klinik..and dah start bagi ubat..i'm worried ok..why? becoz dia ada history of pneumonia..aku taknak masuk2 hospital lagi..that's why aku nekad amik gak cuti hari nie and sok demi zara...i'll do anything for my kids..alhamdulillah zarif sihat sejahtera..skang nie tumpuan aku mmg pada zara..

Aku dah tak kisah, makan ke, cuti aku dah nak abis ker, apa ke...yang aku tau zara sihat seperti sediakala...aku rasa semua mak2 pun mcam tu gak..dan aku bersyukur gak dikurniakan keluarga, kawan2 serta bos yang sangat memahami keadaan aku sekarang ini...

Apa yang aku harap sangat skang nie, biarlah keadaan pulih seperti asal......sebagai manusia aku pasrah dan redha dengan ketentuan Tuhan...

2 comments:

  1. aku mmg asal nasya sakit jek EL.so cuti aku mmg lagi la dah abis..nak nyampaikan akhir thn ni..ehh raya pun nnti dah abis..so aku rasa aku unpaid leave jek

    ReplyDelete
  2. mai, aku pun rasa mcam tu jugak..mmg dah tak banyak cuti, aku rasa kalau jadik apa2 aku mmg amik unpaid leave jer..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...