Monday, August 24, 2009

Zara dah ok..tq mak..;)


Zarif n Zara with their bicycle


Zara n her new bicycle

Alhamdulillah..senang hati aku nengok zara semakin sihat..bila dah sihat nie, aku nak jaga betul2..yelah hati ibu mana yang senang kalau nengok anak2 sakit kan..terima kasih kat mak n yana pasal tolong jaga kan zara since last week..berat badan dia pun rasanya dah bertambah sikit..mmg terima kasih bebanyak lah kat mak pasal amik berat pasal zara..of course la kan..mak kan bekas jururawat..so dia sangat particular bab2 kesihatan nie..seriously mak akan jadi garang dan cerewet bila melibatkan hal2 buat kuih dan kek..juga bila melibatkan bab2 kesihatan budak2 nie...serius aku takutt dan akur pada arahan makk..that's y aku rasa aku takleh belajar buat kuih ngan mak..hahah..pasal dia sangattt cerewet..benda2 yang simple pun leh wat gaduhh..

Juga bila melibatkan kesihatan budak2..anything yang berkaitan contohnya mcam breastfeed lah (pasal mak nie kaunselor bfd nie), dah makan ke belum?, dah mandi ke lum?, jangan mandi lambat2, dah letak vicks ke lum, dah bagi susu ke belum.sometimes aku rasa ada certain thing tu remeh temeh jer, tapi mak sangat teliti..aku rasa mmg bagus la mak ingatkan semua tuh..aku nie kan ibu muda lagi tak banyak pengetahuan..jadi kadangkala ada yang terlepas pandang dan kurang teliti..so mmg memerlukan advice dari mak..:) kadang-kadang apa yang mak kita cakap semuanya betul..yelah diaorang kan lebih arif dan berpengalaman dari kita...sekalipun kita dah hidup di zaman yang serba moden, tapi kita masih perlukan bimbingan dari mak..

At one time, sebagai seorang ibu muda juga, aku mcam rasa susah nak terima apa yang mak nak cakap2 atau bebel2, tapi kita kena realistik lah kan..pasal aku nie nampak je mcam hidup dalam zaman moden, tapi still aku masih berfikiran 'Kalau kita tak dengar cakap mak atau kita bohong mak, something bad will happen to me@us'..Tuhan kan Maha Mendengar..agaknya aku dari kecik dah biasa disogokkan dengan cerita si Tanggang ataupun Batu Belah Batu Bertangkup tu pasal masih kuno lagi..but it's ok..walaupun aku nie bukanlah baik sangat pun..

Kesimpulannya..aku pun dah jadi ibu pada 2 anak..dan aku nak jadi mcam mak gak..kadang2 aku perasan yang aku nie penyabar tapi berangin jugak,zarif yang baru 4 tahun tu pun aku rasa dah mencabar diri lum besar lagi tuh..hahaha..rasanya mak lebih penyabar mendidik anak2 walaupun ada garang2 sikit..that's why rumah mak adalah KAWASAN LARANGAN untuk memukul, merotan, mencubit anak2..hehehe...kalau nak buat gak, silalah masuk ke bilik....atau ADAKAH semua atuk & nenek begitu? hehehe..

Anyway, thanks again..tak terbalas jasa semua..pas nie kalau zara skit lagi, boleh hantar kat mak tak? hehehehe...

4 comments:

  1. kalau nak suroh rotan sila beri amanat kepada gue!! huahuahahauu

    ReplyDelete
  2. CANTIK NYERH BASIKAL TUH. saper yg blikan?? mesti mak yg belah tengah rambut zara nih.

    ReplyDelete
  3. a.sharul yang belikan basikal tuh..dan aku yang belah rambut zara tuh..tersalah belah lah..hehehe

    ReplyDelete
  4. mak sikat rambut zarah lebih cantik dari kak uda tau ! tak cincai2.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...