Thursday, July 09, 2009

Cerita Pelangi


Semalam petang masa tengah tunggu abang beli makanan kat pasar malam;

Zarif: Ibu, kita dah nampak dah..tu ada kaler kuning, biru, hijau...
Aku: Aah..tu lah namanya pelangi @ rainbow
Zarif: Ibu, pelangi tu kat mana?
Aku: err..kat mana? (sambil buat2 tak dengar dan memikirkan jawapan..)
Zarif: Yelah..kita tanya pelangi tu kat mana? ke pelangi tu ada kat parit raja ke atau kat mana.
Aku: Pelangi tu ada kat langit la..semua orang boleh nampak pelangi, bukan kat parit raja aje..
Zarif: Oh ada kat langit...

Serasa2 mcam tak best je jawapan kat langit tuh..tapi kalau difikirkan dan logik akal mmg kat langit pun kan..yelah pasal kita nengok langit kita nampak pelangi dan ke mana kita g pun kita nampak pelangi kan..hehehe..abah penah kata budak2 seusia zarif nie cepat ingat apa yang kita cakap so after magrib semalam aku test lagi zarif kat mana kita leh nengok pelangi..so dia jawab 'Kat Langit..' Oklah tu kan...:)

2 comments:

  1. lawaknye kalau ko ckp pelangi kat parit raja..


    haa mmg igt la bebudak.nasya tu tgk gambo kasut baby dia ckp "ni zara punya!" sbb bagi dia zara jek bby hahaha

    pastu anak kwn aku yg minggu lepas dtg siap dia igt.bila aku tnya mana arisa?dia ckp "arissa dah balik laahh"

    ReplyDelete
  2. tulah mai..budak2 kalau dah tanya ngan dah pandai cakap mcam comel jer..nasya cakp dah makin lancar? tak sabar nak jumpa dia...mesti dah banyak vocabulary dia kann..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...