Wednesday, January 06, 2010

Macam nak 3 tapi ber2 lebih baik..



Bila bercakap pasal anak nie memanglah seronok, dengan gelagat diaorang yang macam2..mmglah kadang2 menyakitkan hati tapi adatlah..nama pun budak2 kan..belum cukup akal lagi nak membezakan yang baik dengan yang tak..
Muhammad Zarif ~ 31 Januari 2005..kejap je dah besar..dah sekolah..lepas dah puas bermanja2 ngan dia..aku mmg ada rancangan nak tambah anak lagi, tapi target aku masa tuh bila umur dia 4 tahun, aku mesti pregnant..
TAPI bila mak aku bagitau yang cousin aku kat kl dah pregnant masa tahun 2008, terus aku jadik jelous..hahaha..boleh terima tak? Aku terus cakap kat abang..'takleh jadik nie..lily dah pregnant..saya nak anak gak..'masa tu umur zarif 3 tahun lebih..tak lama usaha..terus jadik..:)
Alhamdulillah Zara Afina ~ 17 November 2008, sekarang dah setahun sebulan lebih..
Kata orang anak2 tu rezeki..mmg pun..tak dinafikan..aku mmg setuju sangatlah..time aku lahirkan zarif, mmg aku tak kerja lagi..habis pantang aku dapat interview dari UTHM..alhamdulillah rezeki..aku dapat kerja kat situ sampai sekarang..
Time pregnant kan zara aku dapat elaun setiausaha lak..time dia lahir tu aku dapat elaun tu tertunggak hampir setahun..mmg rezeki lah..(tapi dah kena tarik balik pun..huhuhu)
So bila dah ada 2 anak nie..bermacam ragam dan karenah..tapi aku cuba atasi sebaik mungkin..rasa seronok bila rumah riuh rendah termasuk riuh dengan suara aku..:)
Aku penah cakap kat abang..bestnya kalau dapat lagi sorang kan..(tapi bukan sekarang ler..)
Abang cuma cakap ~ mmg pun..tapi rasanya berdua lagi ok kot..
Insyaallah kalau ada rezeki, adalah..tapi bukan sekarang yer..later2..maybe 3 years or 4 years..right now kami amat selesa begini...

2 comments:

  1. Umur Zara 3 tahun bolehlah ada adik. Jangan tunggu lama2. Skarang ni Intan dah kejar dah.

    ReplyDelete
  2. hahah..takperlah mak e..for the time being, 2 dulu lah...~:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...