Tuesday, January 05, 2010

Bila Zarif dah mula sekolah..



Semalam 4/1/10 adalah hari bersejarah..kenapa? pasal zarif dah mula sekolah..5 tahun, pra sekolah jer..Tadika PASTI..kira tadika ala2 islam lah..nengoklah baju sekolah kaler ijau dah mcam PAS dah, pastu lengan panjang lak..sopan giler..aku lak yang rimas..time aku dulu pakai skirt lagi..heheheh..
Itupun aku kejut zarif pagi semalam, dia leh kata ~kita tak cukup tido tau~ tulah ibu suh tdo awal taknak..nak tdo kul 11 malam..tapi nasib baik mood dia ok..
Pastu bila semua dah siap2, aku yang patutnya nak hantar dia..xcited giler nak hantar nie..tapinya dia takmau aku hantar, nak naik van lak ngan kengkawan..(mmg pun transport dia van untuk g ngan balik sekolah, tapi hari pertama mestilah mak bapak yang nak antar kan)
So, aku follow jelah van tu g sekolah dia..mcam aku cakap everything is ok..keadaan pun tenang..for information my hubby takder, pasal dia cikgu kan, sibuk nak mengajar..so aku jelah yang dok teman zarif..
nasib dia ok, takder nangis2..itupun dia siap cakap kat aku ~ibu jangan lupa belikan kita kad bakugan tau~
yelah anak..:)
bila dia balik semalam, aku punyelah xcited nak tanya dia mcam2..yelah apa yang dia belajar hari pertama kan..tapi dia boleh buat dekkk je..mcam tak berlaku apa2..geram tul..tapi aku paksa2 gak tanya dia..apa yang yip belajar..
~kita belajar baca doa makan la ibu..panjang tau..susah punye~ takper yip..yip belajar ngan hafal la..nanti kalau dah pandai jangan lupa ajar ibu doa yang susah tu tau..:)
HARAP ZARIF BELAJAR RAJIN2 YE..AGAK TERHARU BILA ANAK DAH MULA SEKOLAH..TERASA TANGGUNGJAWAB SEMAKIN BERTAMBAH..

4 comments:

  1. kak uda,nape mat yip sgt tembam!!!! ni darjah 1 ni!! comel gilaaa!!!! zarifff me mish uuuuu

    ReplyDelete
  2. ni apsal pakai baju rimas2 nii...panas aku tgk kan ke budak2..pakai songkok jek dah lah...

    hahah kang dia buat semayang tahjud ko tido plak hehe

    ReplyDelete
  3. yana~ye mmg sangat tembam pun..hehehe..

    mai~dah tu baju seragamnya..nak wat camana kan..aku pun rimas gak..tapi zarif ok jer..

    ReplyDelete
  4. Eh Atuk E tak nampak Zarif pakai unifom hijau. Macam ustaz aje atuk tengok. Nanti atuk tunjukkan pulak gambar Ilham pakai unifom sekolah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...