Monday, January 25, 2010

Tudung putih tau, lelaki jangan lupa lilit..

Disebabkan kemangkatan Almarhum Sultan Iskandar Almarhum Sultan Ismail baru2 ini, maka semua rakyat johor perlu lah berkabung selama 7 hari starting dari hari sabtu aritu sampailah ke jumaat akan datang nie..
Disebabkan aku baru pertama kali berdepan dengan keadaan mcam nie, cuak gak kan..maklumlah dah ler kerja kerajaan, pastu antara yakin ngan tak nak pakai tudung putih ke g kerja nie..kang aku je yang beria2 bagai..huhuhu..hubby ngan yip dah get ready ngan songkok yang dililit riben putih..orang pun buat bisnes tau..jual riben putih yang dah siap digunting cantik je harganya 1.50...
so pagi nie aku pakai tudung kaler ala2 krim yang kalau dipanah cahaya matahari nampaklah mcam kaler putih..hehehe..so kira aku mcam baik la kiranya kan..
sekali bila g kerja ada gak manusia2 yang buat endah tak endah je segala perintah..dibelasah je pakai segala warna..nie untuk pompuan ler..kaler pink ler, kaler merah ler, kaler2 ceria gitu..sekali Pendaftar universiti nampak, disuruh semua yang pakai kaler selain putih balik umah n tukar tudung putih..yang laki semua kena pakai songkok lilit putih..tu pun ada gak yang bawak songkok tapi takder kain putih, takder riben, tapi diaorang amik kertas A4 dipotong ikut saiz 2 inci eh..lawak pun ye gak aku tengok gelagat manusia2 nie..
yelah ek,agak2 ler..dah tentu2lah Tengku Ibrahim (ex-TMJ yang sekarang nie sultan johor) tu Canselor UTHM, ayahnda dia dah mangkat, so kenalah kita hormat kan..kenalah berkabung..takperlah ada lagi 4 hari..
dan nasib baik jugak ler aku nie pencinta putih..buatnya kalau disuruh pakai tudung kaler hitam..naya aku..huhuhu..

4 comments:

  1. pagi tadi ko reply dpt cuti ker tak eh? aku tak ingt ko reply aper. huhu. tak dpt cuti eh td?

    ReplyDelete
  2. ramai yg tak ikut le huda...kat sini pun..cam le susah sgt kan :(

    ReplyDelete
  3. rai~mana ada aku cuti ler..tak cuti..kitaorang kerja..

    ReplyDelete
  4. kak dayah-yelah kak dayah..mmg tul, sekali arini g kerja semua dah berubah...:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...