Tuesday, March 23, 2010

Again-my little girl..

Pagi nie aku tgh2 sibuk kerja kat ofis aku dapat phone call dari taska..erm..aku mmg tak suka kalau dapat call cam gitu waktu kerja pasal aku dapat rasa cam tak best jer..and it's truee..Pengasuh taska bagitau zara dah 3 kali muntah2 kat taska..OMG!! 3 kali?!..sangat menakutkan..dah terbayang2 zara yang dah longlai n lembik..aku dah tak leh fokus ngan kerja..terus amik borang cuti n kemas segala kerja2...dalam tempoh tu still aku dapat msg dari pengasuh dia bagitau zara muntah2 lagi..ohh..serius aku mmg risau giler..dalam masa yang sama mmg pelik..pagi nie dia ok je..naper jadik cam tu? aku call hubby mintak dia BALIK SEGERA..THIS IS URGENT!
Dalam keadaan yang hujan lebat, aku redah je (ngan payung la kan..), amik zara..before amik aku terbayang zara yang dah longlai, tapi syukur dia still boleh berjalan cuma nampak lemah jerr..masuk dalam keta dia muntah lagi..masuk umah muntah lagi..naper nie?! YES! Aku mmg P.A.N.I.K. dan jugak G.E.L.A.B.A.H..dalam situasi cam gini yang melibatkan budak bawah umur 2 tahun..hati dah jadik tak tenang..don't know what to do..
Hubby sampai umah, aku kemas2 barang2 zara apa yang patut n terus ke PANTAI hospital (dekat ngan umah mak)..on the way tu aku asik belek muka zara (kot2 pucat ke biru ke), takut gak kan..check dia masih bernafas lagi ke..ohhh..semua tu menakutkan..
Dipendekkan citer, pas jumpa dr, everything is fine..zara kena jangkitan kuman usus lagi..Sebagai ibu, aku cuba jadik yang terbaik, selalu jaga n perhatikan dia..Anak no.2 ni mmg banyak cabaran dan dugaannyaa..perhatian kena lebih sikit..Gi klinik n hospital tu dah berkali2 dah..tapi aku kan manusia biasa, sometimes ada yang aku terlepas pandang or tercuai dalam menguruskan kehidupan seharian..
So, i'll try to be more n more alert..tapi kalau dah nak terkena gak, aku kena terima..Kuasa Tuhan mengatasi segala2nya..
So, esok aku cuti..alhamdulillah bos2 sangat memahami...dioarang kata 'family first'..........tqvm...

5 comments:

  1. siannyerh zara! saket lagi ker? jaga zara leklok yerh. rinduuu kat zara. make sure aku balek bulan 4 dier gemok yerh. huhu

    ReplyDelete
  2. harap zara lekas smbuh ek..

    yup huda kita ni nk terbaik tp tak bole gk nk perfect...

    apapun tu dugaan kat kita as a mother ek :D

    ReplyDelete
  3. rai-aah..tapi dah ok dah..hari nie aku cuti jaga dialah..dia aktif dah tapi kena pantau lah..

    kak dayah-aah mmg pun..bila nengok dia depan mata hati mmg senang..tapi tulah ni semua dugaan..sabar jelah banyak2..

    ReplyDelete
  4. Salam,

    Sebenarnya i dah lama gak mengikuti blog u ni.. i terpanggil because nama daughter u sama ngan nama daughter i. Zara. :)

    Actually nak citer kat sini, anak i pon selalu gak sakit masa dok DayCare dulu. Pernah warded 5 hari coz of food poisoning. Masa amik dari DayCare tu tgk dia dah lembik sgt sambil muntah2. Sedih sgt masa tu. Nak salahkan saper pon tak tau. Maybe gak salah i sebab tak bagi bekalan makan kat anak. Dok harapkan org kat tmpt asuhan tu masakkan makanan dia. So after that incident, i masakkan makanan dia. Bukan tak percayakan org tu tp maybe anak i ni alahan pada ape2 food agaknya; such ayam ke. So alhamdulillah laa lepas tu takde ape2 dah.

    Now i lagi lega sbb dah ade maid so my Zara pon dah semakin debom :) maybe cukup tido and cukup jagaan kat umah. Alhamdulillah.

    Anyway, take care and get well to ur Zara.

    ReplyDelete
  5. Mommy-tq pasal mengikuti blog saya..itulah, saya pun tak tau nak salahkan sapa..saya cuma salahkan diri sendiri..anak kita kan..cuma tulah lepas nie saya ingat nak buat perubahan masak sendiri..kena berkorban lebih sedikit..saya sebenarnya dah phobia asik nak pergi hospital je..saya taknaklah nampak mcam ibu yang tak amik berat pasal anak, tapi keadaan selalu tak terduga..mudah2an lepas saya masak n hantar bekal kat taska tu kebersihannya lebih terjaga dan kesihatan dia makin baik..tq so much..:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...