Monday, March 29, 2010

Hari Keluarga dan Sukaneka PASTI (Final)

nie kawan yip

Semalam hari Ahad, 28/3 sekolah zarif buat hari keluarga n hari sukan..Buatnya pulak bukan kat parit raja tapi kat padang taman putra indah, tongkang pechah (orang bp mesti tau)..punyelah jauh..nasiblah aku nie mmg tiap minggu balik umah mak kat bandar..dari umah mak mmglah tak jauh sangat..kitaorang lak tak survey dulu tpt sukan tu pasal mmg dah confident giler cam tau je kan..konon asal dari bandar jadi mmg takkan sesat lah..

So, ikut tentatif majlis start kul 8 pagi..hmm, tapi aku tak caya lah budak2 senang nak bangun awal pagi lagi2 hujung minggu lak tu..so kuar dari umah mak 10 minit sebelum kul 8..nie mmg confident yang kitaorang tau lah tempat tu kan..sekali bila dah jejak kat kawasan yang konon2 kitaorang tau tu kan, serius kosong..takder apa..beberapa kali asik pusing kat kawasan perumahan tu..lerr..apa citer nie..bengang gak..dari kul 8 dah ke 8.15...zarif rileks je, yelah budak2 kan..bukan tau apa pun..aku lak yang dah cuak..siannya zarif nie..masa tu dah pikirlah, kalau tak jumpa gak tempat sukan nie, mau aku balik je..malas dah asik pusing2 kat kawasan taman nie tapi tak jumpa apa pun..yang lawaknya time pusing2 tu terserempak ngan beberapa keta lain yang bawak anak diaorang nak g sukan tu gak..semua berlegar2 kat kawasan serupa...nie kalau masuk amazing race nie mau aku dah ngamuk tak jumpa tempat nie..last sekali barulah hubby tanya kat someone kat mana padang sukan nie..rupanya kitaorang tersalah tempat..bukan kitaorang je..beberapa orang lain pun sama gak..Tempat yang kitaorang g tu rupanya Bandar Putra Indah..yang kitaorang nak g tu Taman Putra Indah..mmg confuse ler..nama je duduk Batu Pahat, leh sesat lagi..buat malu je..
Dipendekkan citer pastu barulah kitaorang sampai padang sukan tu..Ingatkan sekolah zarif je yang take part..rupanya semua tadika PASTI Kawasan Sri Gading take part..punyelah banyak..terkejut giler aku.. 

Dahlah cuaca panas..uhh, mmg azablah..nie kan sekolah agama, ngan budak2 pompuan pakai tudung, comel mmg comel tapi main sukan oii..panas lor..aku yang pakai sempoi2 nie pun peluh dah mengalir laju je, ngan budak lakinya pakai baju lengan panjang..huhhh, takleh cakaplah..pastu lak, nak ada ucapan2 bagai lah..kalau aku start kan ajelah sukan tu..nasiblah takder budak2 yang collapse ke..nasib gak lah acara zarif nie yang no.2..tu pun zarif dah buat hal taknak main pasal ada ramai orang, dia malu..tapi nasib gak ada geng dia yang aktif ngan selamba, so dia pun nak lah main..tu pun setakat acara perah span air dalam botol..si zarif nie lak perah ciput jer..mana lah nak menang..habis game, dia tanya "kita menang ke kalah?" aku jawablah kalah..dia leh tak puas hati tu..siap tanya naper kalah.."ler..dah kalah..ada sekolah lain yang lagi hebat.." silap aku gak, tak ajar dia betul2 perah span..tapi takperlah kan..tahun depan leh cuba lagi..aku tak tunggu sampai habis majlis pasal dah penat..zara pun dah meragam..habis game zarif je, terus kitaorang balik..

Pada aku, hari sukan nie ok..bukan senang tau nak handle hari sukan cam gini ngan budak2 kecik2..mmg tak senang..ngan karenah budak2 yang pelbagai..aku nengok cikgu2 nya bertungkus lumus je dah rasa penat..:)
it's a good effort for them..so kesimpulannya~bila nengok budak2 kecik bersukan mmg sangat comel dan terserlah kejujurannya...

Giler panjang entry aku nieh..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...