Monday, March 01, 2010

Malam jumaat..


Serius..aku tak penah nak fokuskan sangat kot iklan2 kat tv nie..tapi nampaknya pasnie aku kena alert..kena sangatt..mmglah budak2 zaman nie budak2 yang bijak..juga tv dan marketing memainkan peranan yang sangat hebat..iklan yang boleh meresap minda dan jiwa budak2..


Kalau sesiapa yang tak penah nengok iklan tu boleh lah kot nengok kat sini.
Aku pun tak tau produk MJ nie apa..minyak wangi ke or spray mulut ker..pasal dalam iklan semua spray kat mulut kan..


Yelah aku takderlah nengok iklan beria benar..fokus sungguh2 ker..tapi satu malam tu zarif boleh lak tetiba tanya kat aku..
"Ibu, malam jumaat tu bile?"
oh..terkesima aku..hehehehe..
"Kenapa tanya..?"
"Yelah, kita nengok kat iklan tu, dia cakap malam jumaat.."
So, aku nie pun dok tunggu lah iklan tu ulang balik ker kan..nak tau gak..yelah cam pelik je kot ada produk namanya Malam Jumaat..rupanya mmg betul lah ada..hehehehe..


Pastu zarif tanya lak "ada apa malam jumaat?"
hahahaha..ada apa ek...apa korang fikir malam jumaat tu **** je ker?  tu orang dah kawin je kot..maklumlah dapat pahala..hehehehe...
"malam jumaat ada hantu lah yip..mcam kita nengok citer hantu kat tv3 selalu tuh..malam jumaat lah tu..."
sungguh tak relevan jawapan tu kalau nak dibandingkan ngan iklan yang spray2 mulut tuh..
nasib yip tak tanya lagi..bukan takleh bagi jawapan lain..tapi nanti lah dulu..
Macam aku cakap..kena bijak..budak nak jawapan cepat..kita nak fikir dengan bijak jugak..bila tak sempat bagi jelah jawapan cam aku nie..tapi takper..as he growing up..aku boleh bagi dia pengetahuan dengan lebih baik, tapi kena step by step lah..tapi aku suka bersoal jawab dengan budak2 mcam yip nie..becoz otak budak2 cam ginilah banyak sangat yang dia nak tau..so aku kena bijak..:)

4 comments:

  1. sian zarif tertipu oleh ko. huhuhu. abesla kalau zarip besar sket n makin bjak..lagi susah utk ko terangkan kat dier.

    ReplyDelete
  2. tak susah lah..dia adalah budak yang senang nak paham..dont wory..:)

    ReplyDelete
  3. Ler ckp yg takut2 kan plak.ckp jek malam jumaat baca yassin dapat pahala kan ke sng.indirectly dah mengajar...

    ReplyDelete
  4. mai-tu pun aku ajar gak lah..dia tau gak..tu secara humor jer..:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...