Tuesday, March 30, 2010

Cerita pagi ini

Setiap pagi waktu bersiap2 nak g kerja aku mesti dengar radio hot fm (nengok kat 8tv)..aku suka dengar panggilan hangit and topik hot chat dia..
So, this morning kan, topik hot chat dia tu ~ lagu dan kita (kalau tak silap ler)
Lagu yang ada kaitan ngan kita..

So, aku ada terdengar ada sorang pompuan nie call..dengan teresak2 nya, sedu sedannya cerita kat dj tu yang boifren dia ada orang lain..(kalau tak silap aku gak..) pasal aku cam dengar celup2..jap dengar, jap lagi aku g pakai baju, jap lagi dengar, pastu g bedak muka kat bilik, jap lagi g kat dapur lah..tapi aku rasa cam tulah citer nya..tapi serius mmg dia sedih giler..tersedu2 bagai..lagu yang ada kaitan ngan dia kalau tak silap aku lagi 'andai dapat ku undur masa'

So, yang aku nak share nie kan..aku hormat perasaan dia sebagai perempuan yang punya perasaan..mestilah sedih kan..kalau boifren ada orang lain..tapi sebagai pompuan jugak, janganlah tunjuk sangat kelemahan kita..rasa belum kawin lagi kot..kalau dah kawin mungkin logiknya dia boleh nangis gitu kot, tapi kalau lum kawin aku rasa cam tak best lah..yelah, jangan sebab lelaki buat perangai, kita terus rasa cam hidup nie dah tak bermakna..rasa cam dah end of life..
Tapi kalau misalnya pompuan tu dah kawin, mungkin dia mmg patut rasa sedih sangat cam gitu..aku cuma tumpang simpati..

Paling penting sebagai pompuan, girlfren or isteri, always bersedia lah..bersedia dengan mental or fizikal if anything happen..jangan jadi terlalu lemah..ok..go..go...girl power!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...