Monday, March 01, 2010

Redha dan Redah jelah..

Hari nie 1Mac 10, genap seminggu ayah mentua duduk hospital. Masih belum keluar lagi tau..kata abah aku, esok kuar.. Alhamdulillah selamat di'operate' hari sabtu tgh malam tu..i'allah kesihatan makin baik..selama ayah mentua kat hospital selama tu gaklah aku menetap kat umah mak n abah..thanks abah n mak for everything..menenangkan dan meredakan hati juga emosi yang agak tak tentu hala..

So, operate selamat sudah..tapi proses penjagaannya camana yer? dr pesan "pakcik, lepas nie kena jaga makan ye pakcik..kalau biasa makan manis2 sebelum ni, kurangkan yang manis tu.." 
ohhh..dr pesan cam senang je..tak kisahlah dah mmg job dia..job kitaorang lak camana ek..bukan senang tu..orang tua kan..tu pun ayah mentua kat hospital dah bising "makanan nie tawar je..tak sedap lah...bla..bla.."
see..it's not easy..

My mummy mentua lak adalah individu yang baik hati dan penyayang serta tak sampai hati..
anak2 lak tak duduk serumah so sapa yang nak pantau pemakanan diaorang? karang takut abah kata ngan mummy mentua cam gini "i nak minum teh tarik or milo ngan susu.."
so aku dah leh membayangkan keadaannya nanti...;) pasal my mummy mentua mmg jenis tak sampai hati punyelahh..dan ayat paling best nanti "takper..buat ubat.." 

Buat masa sekarang nie, tak tau camana..harap2 lah suami n adik beradik dia boleh bincang yang terbaik..yelah aku tak kisah..mana part yang aku boleh buat, aku buat..semua untuk kebaikan diaorang jugak..

Kesimpulannya...aku redha ngan redahhh jerr... 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...