Thursday, February 04, 2010

Alamak, jerawat lah!!


Pagi nie aku belek2 muka, ternampak ler 1 jerawat..isshhh..tak suka tul ada jerawat nie, atau kata english nya pimples..i hate tau..tapi mungkin jerawat nie tumbuh pasal aku stress kot..huhu..nak kata period, tak ler pulak..nasib satu jer..tapi kan aku nie mmg tak suka gelembung2 kat pipi..tangan lak dah gatal je sentuh2..so apa lagi..mari kita picit jerawat tuhh..
Syiokkknye picit jerawat..dah settle..setakat 1 je tak jadik hal lahh..hehehehe..
Tapi kan, masa sekolah2 dulu aku mmg takder jerawat..aku nyer masalah jeragat jer..ada bintik2 hitam kat muka...kira time sekolah tu kulit aku tu licin ler..abah penah kata muka aku cam kulit telur..bangga giler...kawan2 sekolah pun penah kata 'kau pakai pencuci muka apa ek huda? kulit kau licin lah..takder jerawat pun..'
senyum je aku..riak lagi..tapi tak tunjuk depan kengkawan..dalam hati jer..

Tapiii..Tuhan kan tak suka riak ek..padan muka aku..tengah2 tunggu keputusan SPM..di saat2 umur aku yang muda remaja, yang patut2 nak jual saham nak cari boyfren tu kan...masa tu lah pulak jerawat nie nak kuar..
Aku ingat lagi time tuh, pagi  minggu kot..aku bangun tdo, pastu nengok muka kat cermin ada bintik2 merah yang banyak kat muka..time tuh aku cam pelik kot..kena chicken pox ker? masalahnya bintik2 merah tu kat area tengah2 dua2 pipi aku...uiiiii..sakit jiwa dah time tuh..tapi masih tenang lagi, aku g tanya kat abah yang tengah baca paper masa tuh..'abah, nie apa ek kat pipi kak uda nie?' abah nengok n terus jawab 'oh, jerawat tuh..'dengan kadar yang tenang dan terus sambung baca paper..
Haaaa?? jerawat? biar betullllll....serius time tu aku mmg tak leh terima...abis dah muka kulit telur aku..aku ingat lagi time tuh tahun 1997..saham aku terus turun giler..mmg takder sapa lah nak ngorat aku..heheheheh..
So, kalau tak silap aku, hampir 3 tahun kot, jerawat aku agak kritikal gak ler, pencuci muka bertukar2..semua salah pencuci muka..aku lak tak suka jerawat timbul2, suka picit2..suka giler bila isik jerawat tu terpancut2 kena kat cermin muka..satu kepuasan la kononnya..pastu amik kau, bekas jerawat tak ingattt..
tapi jerawat aku start ok, bila aku guna sabun susu kambing, Belina tu..mmg bagus tau..terus kurang..lagi ok, bila aku masuk uitm aku guna tawas lak..lagi ok muka aku bila aku kawin...hehehehe...

Tapi sampai sekarang bekas jerawat tu adalah gak..tapi kira ok lah..boleh cover2 ngan foundation ke compact ke..lagipun dah kawin...dah tak kisah dahhh...:)

3 comments:

  1. uda dulu2 uteh slalu suruh kita cuci muka pakai air basuhan beras yg ptama..elok tul muka dia kata..

    tuk bekas jerawat pakai bio oil mmg insyaallah hilang...:)

    ReplyDelete
  2. kak dayah, kita tau pasal basuh guna air basuhan beras yang pertama tuh, tapi kita nie kan pemalas..heheheh..guna bio oil tu pun tau gak, tapi tak melekit ker?

    ReplyDelete
  3. uda dia terus menyerap..mmg tak bminyak .. sarah pun kita gunakan tu tuk scarr dia kan kat kaki..:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...