Monday, February 22, 2010

Perlu ke tak perlu?

 
picture from yahoo image

Perempuan perlu belajar bawak kereta..perlu pandai bawak kereta pada zaman ini..
Ingat lagi dulu time abis belajar je, abah suh aku belajar driving..semua adik beradik aku mmg kena belajar driving untuk kemudahan dan kesenangan pada masa depan..abah penah cakap "tak kisahlah kalau awak drive keta abah nie calar balar ke, accident ke, abah redha jer.." sampai camtu tau abah cakap..aku lah kot yang asik bawak keta abah accident je..dengan budak sekolah,dengan penunggang motor lagi, dengan keta lagi..huhuhu..mmg mencabar sangat...

Mak? hehehehe..mak boleh bawak kereta..amik test banyak kali tau..hehehe..bukan tak lulus..LULUS lagi, pun ada lesen lagi..cuma hati mak kecik jer..tapi takperlah..sekarang semua anak mak leh drive..

Kenapa perempuan perlu belajar? banyak kepentingannya..pagi nie ada member laki aku citer..haritu dia sakit apendiks di tengah malam..wife tak pandai drive keta..dia menahan sakit, drive sampai bandar nak cari klinik lah, sebelah tangan pegang perut yang sakit, wife dia tolong pegang stereng keta..uhhh..mcamana tuh..sampai bandar, dia tak tahan nak drive lagi, nampak kereta peronda polis, dia tahan n bagitau polis, polis drive keta dia hantar sampai hospital..see, moral di situ, wife perlu belajar bawak kereta..now wife dia baru belajar bawak kereta..kadang2 kita lupa malang itu tak berbau..

Sama gak mcam kisah aku last year, yang hubby patah tangan kan..bayangkan..kalau aku tak boleh drive keta, camana? tapi kebanyakkan orang perempuan sekarang aku peratikan rata2 boleh drive kereta..tak kisahlah kalau perempuan tu tak reti tukar tayar keta, tak reti pam tayar, tak amik pusing sangat hal2 enjin keta, malas nak bersih kan keta, (semua tu cam aku jerr) JANJI LEH DRIVE KETA..tu yang penting...lain2 perkara tu suami/mekanik boleh tolong..:)

1 comment:

  1. Yup !

    sangat perlu . Apatah lagi yang telah bergelar isteri dan Ibu . Takleh mengharapkan suami semata-mata..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...