Friday, February 19, 2010

Kadang2 kita lupa pada janji..

Kadang2 kerja mmg lerr sangat memenatkan, mana nak layan karenah2 individu2 yang berbeza perangai ngan kita..yang tu perangainya gitu..yang nie perangainya cam gini lak..yang tu lak tak reti bahasa..

kadang2 rasa lak nak marah bila kerja2 yang patut leh habis dalam sehari tapinya tertunggak, plus dtg lak kerja2 lain ataupun kerja2 yang bukan kerja kita, tapi kita kena buat..
Kita kan manusia jer..semua manusia ada perasaan..so tak salah kalau kita rasa nak marah, nak tension kan..tu adalah lumrah..
Tapi aku selalu ingatkan diri supaya profesional, dan berfikir positif..mmg boleh marah tapi aku takmau marah pasal aku baik..(hehehehe)
Memanglah tertekan tapi kan itu part of life and works..lagipun bukan selalu..sometimes tekanan tu perlu dalam hidup pasal nak jadikan kita manusia lagi tabah..

Cuma, kalau agak2 aku mcam dah lupa diri..aku selalu ingatkan diri..
"huda, dulu kau takder kerja..susah nak cari kerja.."
"baper banyak surat mintak kerja kau hantar dulu?"
"baper banyak tempat kau gi interview dulu?"
"dulu, kau selalu janji, kalau dapat kerja, taknak memain, nak kerja sungguh2.."

So, peluang dah dapat..dapat naik gred lagi, naik gaji..takkan nak kerja memain kan..
kenalah bebetul..so aku mmg selalu kena ingatkan diri supaya tak mudah lupa..
ingat asal usul aku yang susah nak kerja dulu after grad..

Nie dapat kerja kerajaan lagi, dah tentu2 terjamin hidup..
so, jangan lupa diri k..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...