Saturday, February 20, 2010

Asik kemass je..apa yang ko kemas sebenarnyaa?

Ntah yer..alasan kemas tu cam dah sebati kot ngan mulut aku..ringan je kalau orang tanya, kau buatper arini~kemas umah..apa plan ko esok~kemas umah..
jawapan klasik dari aku ~ ye..kemas..
Aku pun musykil..asik kemas jer..apa yang dikemas sebenarnya ek?Hari2 biasa pun kemas apa..nak kata bersih sangat pun takler gak..
Kemas pada pandangan mata aku, takder barangan berselerak..walaupun pas budak2 bermain mesti kena kemas..
Mata aku nie agak pantang nampak benda2 yang tak patut berada di tempatnya..


Contohla~kalau aku nak sarapan pagi kan, tiba2 aku ternampak suratkhabar semalam ada lagi kat atas meja ker,mainan sepah2 ke, atau ada cawan semalam kat bilik tido aku,ada botol susu budak2 terselit bawah tilam ke bawah katil ke, aku mmg takleh sarapan dulu..aku kena bersihkan semua tu dulu, baru leh makan..hmmm..leceh kan..


Weekend lak, aku akan lipat kain yang sangattt ler banyak tu..maklumlah hari biasa aku mmg tak mampu nak lipat semua baju..tak larat lerr..baju2 tu semua mmg dah mcam gunung atau pulau2 kecik untuk dilipat..ada budak2 kecik kan, hari2 baju berganti..mmg tak sanggup nak lipat pada hari biasa..
Apa lagi ek? oh, mopping ker, vacum ker, basuh bilik air ke, apa sajalah..lap2 meja ke, lap2 almari ke kan...kemas dapur lagi, susun2 tupperware yang dah bersepah2 dalam almari ker..kemas2 dan update barang dalam fridge kan..yang expired kena buang..tak leh ada dalam fridge..kang kalau termakan ke termasak ke problem lakk..


Bukanlah aku sorang je yang buat..hubby pun ada tolong gak..zarif pun aku dah latih gak tolong buat kerja..tapi mmg tulah hakikat sebenar weekend aku, mengemas saja..walaupun taklah sebersih mana..bersih pada pandangan aku jelah..lain orang lain tafsiran bersihnya kannn...
 

1 comment:

  1. ish kita punnn...klu org ajak jalan..kita jawab nk kemas umah sure org pning..beso sgt ke umah ko tuuu..hahahahah..

    nk wat camne..umah kcik le lagi susah nk kemas :p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...