Sunday, February 14, 2010

Tak kisahlah apa alasan pun..

Tadi aku, hubby n budak2 g cari makanan..mak abah takder kan, diaorang g melaka..plus hari ni cuti am kan, maka aku pun cuti gak dari memasak..hehehe


Jadik cari makanan pun kat2 area carrefour nie.. kebanyakan kedai2 mmg tutup..sambil pusing2 tu, aku ternampak lah ada satu kafe cina nie tak tutup..tak silap aku, kafe tu pun mcam baru beberapa bulan bukak..so aku pun tanyalah hubby..

"naper kedai tu tak tutup ek?" aku agak musykil lah gak kan..

yelah biasanya cina nie time diaorang nak cuti panjang time tahun baru cina nie je..lain hari semua kerjaa...
"oh..agaknya kedai tu tak balik modal lagik..tu pasal dia tak tutup.."

"ok.."
alasan tu mcam boleh diterima lah..:)

pastu jalan lagi..pusing lagi..terperasan lak ada 1 kedai makan cina yang dah agak establish lah kan..pun tak tutup gak..

ramai pulak orang dalam kedai tu kan..
"ha..kedai yang nie lak naper tak tutup? tak balik modal gak ker?" :)

"erm..oh mungkin yang nie anak2 dia tak balik, tu pasal dia bukak kedai.."

oklah abang..

so, tak kisah la apa alasan sekalipun..

dah memang kaum mereka dilahirkan untuk berniaga..agak2 sehari tutup berapa rm yang diaorang terlepas kan...





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...