Wednesday, February 10, 2010

Kalau dah tau tak baik naper buat...

Dah tau jalan kat area parit raja nie berisiko dan bahaya naper lah tak suka pakai tali pinggang keledar time bawak keta tu?

~pasal aku rimas ler..macam terkongkong je rasanya....


Dah tau kalau lambat g kerja, slide kad mesti tukar kaler n lewat je, naperlah tak mandi siap2 n g kerja awal?

~pasal rumah dekat jer..dalam 5 minit leh sampai..(tapi selalu tersasar..) selalu 5@10 minit sebelum kul 8 pg dah sampai..okler kan..


Dah tau kalau kurang minum air masak kan tak elok untuk kesihatan, naper tak minum 8 gelas sehari?

~pasal tak rasa haus pun..

 

 ******************************

So, ini adalah antara perkara2 yang hari-hari aku buat..yang aku tau tak elok tapi aku amalkan...so it is not good....
Hari-hari juga aku nekad nak berubah, but it's still the same..
Tapi takper...esok, i'allah aku akan berubahh...:) 

7 comments:

  1. kak uda.
    im having this prob too.

    we already noe the consq but still we ignore it fo our own sake.
    sounds selfish je kan..hehe

    tp tu lah manusia aite? :)

    ReplyDelete
  2. kak uda, kita pun jenis bukan minum air 8 gelas sehari tp kita mmg kuat minum air..yg penting bukan air masak la..haha..

    ReplyDelete
  3. aku minum air ngan byk sbb berkawan ngn cina2 d opisku. ko akan terkjut tgok cara dorg minum. sbb tuh dorg kurus and kulit dorg cantik mebi. sbb dorg kata minum air cpt kenyang so biler lunch takkan amek portion byk sgt.

    ReplyDelete
  4. biha-tulah mmg mcam selfish..tapi nak buat camana..tulah manusia kann..susah tul nak berubah kepada benda baikk..

    intan-kita kan mmg susah giler nak minum air masak..suka tu suka, tapi kalau rasa tak haus, kita leh tak minum punn, air manis pun minum gak tapi berpada2 lahh..

    rai-aku tau cina2 mmg suka minum air masak..tapi tulah pasal, aku kalau tak haus takdernya nak minum..susah tul nak gerak amik air masak..kalau ada orang letak air masak tu depan muka aku, aku minum la kott..hehehehe

    ReplyDelete
  5. nape tak nak ikut benda2 yang baik?
    sebab awak tak nampak kesan nya kan?
    kesan nya bila awak dah berumor nanti,macam macam sakit dapat !
    buat la sebelum terlambat.
    air masak /mineral tu penting.

    ReplyDelete
  6. moksu kalo komen sama mcm mak kita komen..mst mcm nak marah je..huhu takut :(

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...