Monday, April 26, 2010

Inilah kisahnyerrr...

Salam,

SABTU-24/4/10

Aku kena tunggu abang balik dari sekolah then baru bertolak g melaka..mak, abah n rai dah bertolak awal kul 11pg..dipendekkan citer, kitaorang berjanji jumpa kat klebang n sampai Everly Resort pukul 3.30 kot..gitulah lebih kurang..So myhubby, zarif n zara dah tak sabar2 nak mandi swimming pool..yang over xcited pastilah zarif kan..this is the 1st time zara masuk swimming pool with her new swimming suit..ingatkan dia nie takut air ke, rupa2nya over confident lak bila masuk kolam..abis dia berjalan sendiri dalam air tu pusing satu kolam sambil nak beramah mesra ngan bebudak lain…TANPA RASA TAKUT…cam tak caya jer..

Malam-kitaorang actually tak tau nak makan katner..tetiba aku teringat kat tesco melaka nie ada Kluang station, so singgahlah makan kat situ..yer, mmg itu idea aku nak makan kat situ yang akhirnya membawa musibah pada diri sendiri..mak n abah nak belanja makan..tapi aku nie yang ala2 poyo g lah bagi kat myhubby purse aku-mintak bayarkan duit makan tu..so biasalah kan-bagi sambil nyorok2 kat bawah meja..agaknya lah kan myhubby nie cam acuh tak acuh dan aku pun antara perasan @ tak, tak sure dia amik atau tak purse tu..so sampai situ je kisah purse tu sebelum kitaorang makan2 dan aku terussssss lupa diri, juga langsung tak terfikir nak check purse aku tuh…Lepas makan kitaorang g naik rivercruise..nie rai belanja..Memula taknak naik pasal zarif dah bising2 ngantuk lah, pastu taknak naik bot pasal nanti ada buaya lah, apa lah..but at last…-SANGAT MENGUJAKAN…at least worth it gi melaka..dan bestnya naik bot tu waktu malam…

AHAD-25/4/10

Pepagi bangun biasalah check beg tangan dan that time baru lah sibuk tercari2 purse…OMG!! Purse HILANG! Tak tau nak cakap camana? Gelabah, serabut semua ada..risau pun ye gak..tapi mampu tenangkan diri..first of course bagitau kat myhubby..SERIUS kena bebel..sakit telinga tau…tak penah dia bebel2 n bising2..terpaksa tadah telinga je..yer..silap aku kot..Tapi aku cakap last aku mmg bagi purse tu kat myhubby..TAPI dia lak bermatian2 mmg cakap takder pada dia…Oh..aku takmau kalah..tapi ttp mahu tenangkan diri..
My parents mmg SANGAT BAIK..harap2 aku dah tua mcam mak abah jugak..sangat caring..mungkin aku gelabah tapi takmau nampak sangat..hati kuat kata purse tu still kat Kluang Station..so aku mmg nak g situ jer..tapi mak abah nie berusaha lah call customer service lah, call kan abang yayi (abang pada sisdee), sungguh2 diaorang usaha..punyelah risau diaorang..(sebenarnya tuan punya badan lagi risau dahlah cash dalam tu beratus..termasuk ic, driving license, id uthm….) tapi ttp nak tenangkan diri..
At last abang yayi call kan kawan dia kat TESCO n call mak bagitau berita gembira-PURSE AKU DAH JUMPA-So hati nie mmg lega sangat..at least takpayah lah aku nak wat report polis kan..

After check out, kitaorang g TESCO lag, tapi myhubby je turun nak amik purse aku tuh..Dipendekkan citer lagi..purse jumpa but the money lebih separuh hilang..Ermmm..what to say….at least benda2 lain ada……but agak RALAT la kann..
Why people susah nak ada sifat amanah? Susah ke nak jadik jujur? But anyway tq pada yang jumpa…seriously aku REDHA duit hilang..Sepatah kata abah~mmg bukan rezeki aku~

Kesimpulannya~learn to be more careful……..kalau nak bayar duit makan-g bayar je-tak payah bagi duit sorok2 kat suami….huhuhu…

* untuk makluman & pengetahuan semua, abang pada sisdee tu pernah bekerja di TESCO MELAKA yerr..so tu yang my mummy mintak tolong kat dia tu..very tq to abang yayi...:)

 

3 comments:

  1. hahahahahahah <--aku hanya mampu gelak. kehkehkeh.tuh lah g melaka xajak aku.

    ReplyDelete
  2. syukur brg2 lain tak hilang kan..huhuhu..pd kita duit tu bukan rezeki tp yg dokumen penting lain2 tu lagi bharga.
    Susah mmg nk cari manusia yg bhati mulia..dah nmpk duit..sure amik jek..tp tak pe dorg amik ratus2 tp dorg hilang ribu2 :p

    Pengajaran : lenkali biar jek mok su n poksu blnja hahahhahahahahahhaah...

    jgn marah JK..:)

    ReplyDelete
  3. yana-tulah pasal..takder rezeki...sayang duit tuh..huhu..

    kak dayah-tulah kak dayah..yang pasti dokumen lain lagi penting..kita nie mmg malas giler nak g balai2 polis nie..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...