Tuesday, April 27, 2010


Salam,

Pagi nie aku join seminar 'Keluarga Cemerlang Ummah Gemilang'..Agak menarik..bagus gak sesekali dengar seminar cam nie..release tension kerja..Seminar ni anjuran bersama Bahagian Pembangunan Keluarga Jabatan Agama Johor ngan Pusat Islam UTHM..

Objektif seminar nie;
1. Memperkukuhkan kasih sayang, keintiman dan kemesraan yang telah terjalin di antara suami, isteri dan anak2 dalam keluarga.
2. Mempertingkatkan didikan dan perhatian yang adil kepada anak lelaki dan perempuan.
3. Memantapkan keluarga untuk memperkasakan kegemilangan ummah.

Aku tertarik masa ceramah "2 Jiwa 1 Hati" oleh Ustaz Mohd Nasri bin Rahman-Penolong Pengarah Bahagian Pembangunan Keluarga Jabatan Agama Johor..Cara dia sampaikan bersahaja n langsung tak ngantuk...at least aku dapat something...

Aku suka bila dia definisikan perempuan dan jugak lelaki..

SIAPA ITU PEREMPUAN

-Hatinya selalu menggelegak
-Perasaannya terlalu mendalam
-Semangatnya mudah hilang
-Tanggapannya mudah menerawang
-Jiwanya mudah diganggu
-Tumpah darah setiap bulan (Lemah pertahanan)


SIAPA ITU LELAKI

-Hatinya tidak mudah bergoyang
-Banyak guna akal walaupun salah
-Perasaannya mudah berubah
-Tanggapannya terlalu mudah
-Jiwanya tidak mengalah
 
Kesimpulannya semua bermula dari HATI..HATI KENA BAGI BERSIH..Alhamdulillah aku dengar seminar nie, so banyak perubahan n penambahbaikan aku leh buat kan..banyak contoh2 yang diberi semua rasa cam tertampar kat muka sendiri..kalau hubby dapat dengar sama seminar nie lagik best..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...