Wednesday, April 21, 2010

Macam tape recorder la pulak...

Salam,

Lately nie mmg bz tul, bz ngan kerja opis..semangat nak berblogging ada, bila nak buat jer, terus perasaan malas tu datang..yang sedap asik nak tdo jerr...so asik baca blog orang jer..so nie aku nak citerlah something..
Tiap2 hari balik kerja aku MESTI tanya zarif,-"yip ada kerja sekolah tak hari ni?" Soalan ni adalah WAJIB yer..plus aku mmg akan check beg dia nengok buku sekolah dia...pasal before this aku terlepas check, rupanya dia ada kerja sekolah, tapi tak buat..sudahnya aku la yang tolong buatkan..tapi takper..baru pra tadika..so boleh dimaafkan lah..:)
Tapi soalan yang tadi tu mmg hari2 aku tanya kat dia..aku rasa kan dia pun dah bosan kot..pasal hari2 asik tanya jer kan..
Sampailah kebelakangan nie, lum aku tanya lagi dia yang cakap dulu kat aku;

"Ibu, arini kita takder kerja sekolah" - jawapan 1
"Ibu, kita dah buat kerja kat sekolah, jadik kerja kita dah abis"-jawapan 2
"Ibu, cikgu kita suruh siapkan kerja kat sekolah, tak payah bawak balik umah"-jawapan 3
"Ibu, hari nie kita jadik pandai, semua kerja sekolah kita dah buat-jawapan 4


Wah, hebat2..:) lum sempat tanya dah jawab dulu..kadang2 aku rasa cam tape recorder lah pulak..jawapan yang pelbagai dah direkod dulu, pastu tinggal play kan je untuk aku...Kalau 5 hari sekolah, ada 5 jawapan yang pelbagai tapi maksud yang sama jer...
Tak kisahlah keja sekolah ada ke tak, buku sekolah tetap gak di'check'!
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...