Saturday, May 15, 2010

It's just a simple story

Salam,

Aku cuma nak share satu kisah yang simple je berlaku semalam..part of my work job jugak lah. Simple je kisah dia..


Semalam my ex boss masuk bilik aku, dia nak check surat2 yang dia dapat..kebetulan dia nak jumpa member aku nak sign dokumen apa ntah kan..so my ex boss nie title prof tau..
So, dia pun nak bukak one of his letter..so dia mintak aku letter opener..huhu..ok dia mintak letter opener ok..
And then, dia try nak bukak that letter using my letter opener..masa dia amik my letter opener tu, dia kata "smartnya letter opener you.."
huhu..smart? mungkin kot..pasal kebiasaannya letter opener nie yang jenis panjang biasa tu kan..aku nyer cam stylo sikit kot..plus kaler biru lagik..heheh..ok back to the story..so dia cuba la nak bukak..tapi tak boleh pulak..aku dah fikir dah salah letter opener aku yang smart tu ker..
Time tuh ringan je mulut aku nak cakap "bukak pakai gunting je lah prof.."


Pastu kan, dia suruh lak aku bukak kan surat tu guna my smart letter opener tuh..hahaha..amik kau..kata aku setiausaha kan..takkan kau nak mengaku kalah tak leh bukak kan..masalah nya dia nak suh bukak kan guna that letter opener gak..huhuhu..
Dengan control giler, aku try bukak..hoho..it's not my smart letter opener fault..tapi salah surat tu..pasal surat tu terlalu rapat dengan sampul surat n digam sekali..tapi aku try bebaik, takmau bagi surat kat dalam sampul tu rosak..
Finally..i did it...see..nasib baik boleh bukak..:)


Ok..apakah moralnya aku nak citer pasal letter opener n bukak surat jer..
Orait..mungkin panduannyer untuk aku jer kot..or sesiapa saja..sometimes benda nie nampak sangat remeh dan sangat simple..tapi perlu diambil berat..Nak2 lagi aku sebagai setiausaha kan..
Tak semua orang berperangai cam aku yang sesuka hati nak bukak surat pakai gunting or maybe koyakkan jer..bagi certain2 orang especially people yang sangat teliti, mmg akan gunakan letter opener pasal taknak dokumen penting or surat yang diterima tu terkoyak or tergunting..that's y letter opener itu penting..Dan nasib baik lagi aku ada letter opener itu..kalau takder..kan malu..Dan nasib baik lagi aku boleh bukak surat itu jugak..kalau tak boleh bukak pun malu gak..dan nasib baik jugak mulut aku tak terlalu ringan suh prof itu bukak surat guna gunting..see..it's just a simple story tapi ada banyak pengajaran..hehehehe..


Oklah..that's all..tq.:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...