Monday, May 31, 2010

Tuhan..lindungilah semua..


"YA ALLAH..
SELAMATKANLAH RAKYAT MALAYSIA & JUGA SEMUA YANG TERLIBAT DENGAN MISI BANTUAN KEMANUSIAAN..
SEMOGA MEREKA SELAMAT PERGI & SELAMAT PULANG"

"SELAMATKANLAH JUGA UMAT ISLAM DI GAZA.."

AMIN..


LAKNATLAH KAUM ISRAEL!!



Salam,

Yea, aku memang beremosi..aku sedih..tetiba aku teringat tazkirah yang aku pergi 3 minggu lepas..lecturer kat fakulti aku bagi tazkirah berkaitan dengan menjaga ukhuwah sesama umat islam..lepas tu dia tunjuk video keadaan kat gaza..hakikatnya gaza tak pernah aman...ya allah, luluhnya hati aku bila nengok budak2 kecik mcam zara mati..huhuhu..mengalir airmata tak boleh nak tahan..bayangkan anak2 muda seusia adik2 aku n sebaya zarif semua tak takut berdepan dengan kereta kebal, ngan askar2 israel dengan senjata api..ermmm..aku speechless bila nengok video tuh..dengan keadaan huru hara cam tuh gak diaorang still bersemangat pergi sekolah..ya allah...tak tau nak cakap camana..kata lecturer aku, naper israel sungguh2 nak tawan gaza? sebenarnya kat gaza tu takder apa pun..CUMA diaorang sungguh2 nak tawan gaza sebab rakyat gaza punyer semangat juang dengan semangat mempertahankan tanahair sendiri yang sangat tinggi..kalau boleh diaorang memang taknak bagi israel tawan gaza..besar pahala mereka n kalau ditakdirkan mati berlawan dengan israel, mati syahid diaorang..
Bila nengok video tuh kan, seriously, aku tak sanggup dan tak boleh nak jadik cam tuh..tak taulah..hakikatnya semangat kita tak kuat cam semangat rakyat gaza..
Kesimpulannya aku bersyukur duduk kat malaysia..selagi boleh beramal ibadat, buatlah selagi boleh dan selagi mampu..Tuhan bagi ujian kat rakyat gaza, pasal Tuhan tau mereka mampu hadapi..Tuhan jugak bagi ujian kat kita rakyat malaysia agar tak terus leka dibuai dengan nikmat2 dunia...tapi kita semua lupa ngan alpa..pesanan ni pun untuk diri sendiri jugak yang sebenarnya bukan baik sangat dan harap Tuhan terus bagi peluang pada aku untuk betulkan diri...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...