Thursday, May 27, 2010

You did it!



Salam,

Entry ni dibuat bukan untuk kerek eh..nie adalah entry khas dari cucu kepada neneknya..zarif yang tak sabar2 nak bagitau dia dapat markah 100 dalam exam..:)
Out of 8 or 9 paper yang dia amik, cuma 2 paper je yang dapat 100..oklah kan dari takder langsung..yang dapat 100 tu paper BAHASA ARAB and MATEMATIK..
pada aku dah cukup baik dah tu, nak2 lagi dia baru 5 tahun..tapi yang aku terkejut tu paper exam dia mcm budak2 besar..siap ada kod subjek bagai termasuklah perkataan SULIT (ala2 peksa UPSR lak..)
Zarif punye excited dapat markah 100 siap cakap - bila nak belanja kita ibu? kita dah dapat markah 100..(kerek tuu..padahal 2 paper je..hehehe)
Tapi bila aku tanya naper 2 paper je dapat 100? terus dia rasa sedih.."kita tau mesti ibu marah kan pasal kita dapat dua je 100"
Padahal aku takder apa2 pun..tak kisah pun..yelah nie kan first time dia exam..
Lain2 paper tu tak teruk pun..semua 90 lebih jer..ala peksa budak2 kecik, tau jelah kann..
Aku cuma bagitau peksa yang akan datang boleh buat lagi bagus..tapi aku bangga campur terharu lah, tak sangka anak dah besar..:)
TAPI kan ada sikit je frust, pasal abahnya cikgu seni..anaknya lak kaler semua comot bagai, main cincai je,huhu..takper..takper..boleh diperbaiki lagi..



5 comments:

  1. okeh besok moksu belanja makan besar.yeeehaaaa.blanjer anak dia jerrr yeerrr.huhuhu

    ReplyDelete
  2. seni dier kaler cmtuh sbb dier ikot tangan ko. muahaha. minggu depan aku banjerh dier plak. yey.

    ReplyDelete
  3. jangan marah anak kalau markah tak dapat 100.satu percubaan yang bagus.

    tapi kalau tak tau mengaji dan tak nak blajar solat,itu wajib kena marah!
    balik sini,nti tok zu blanja yip ayam panggang.

    ReplyDelete
  4. yana-tq..tq..bg pihak zarif..:)
    rai-hahaha..takder maknanya..
    mak-kak uda tak marah pun..bangga adalah..ala budak2 kan..semua nak belanja yip makan, makin gemmok lah dia..:)

    ReplyDelete
  5. kita belanja yip coco crunch nak tak?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...