Monday, May 10, 2010

Kita boleh dapat 100 lah

Salam,

Nie sorang lagi anak..minggu nie minggu peksa dia..hari nie peksa subjek Jawi ngan Bahasa Melayu..Esok pulak, subjek English n Maths..sampai jumaat tau examnya..aku lak yang ngeri..pasal zarif ni punyelah rileks serileks2nya..tapi yelah kan, peksa budak 5 tahun takkanlah sama ngan peksa UPSR lak..so kena rileks2 la..kang aku paksa beria benar dia belajar, bosan lak..
Pastu dia kerek lak ngan aku..bila aku tanya-"yip boleh ke nak peksa nie? boleh nak dapat markah 100?"
Dia ngan selamba jawab "bolehlah..kita mmg pandai buat..kita boleh dapat 100" Dia jawab mmg macam dia belajar 2, 3 jam satu hari..padahal 2, 3 minit duduk kat meja pun dah gelisah semacam..


 time belajar nie zarif dah tak tentu arah pasal dia nak nengok citer Jidin

Tapi kan..sebagai ibu aku kena trust anak sendiri..i'allah diiringi doa ibu n abah, yip mesti boleh buat..lagipun aku baru dengar ceramah agama hari tu, kita jangan terlalu memaksa anak2..dia baru 1st time nak didedahkan ngan peksa..so bagi dia warm up dulu..:) karang aku berkeras sangat, takut dia taknak g sekolah pulak..naya jer..at this moment aku suka ngan keadaan zarif..pasal dia jenis yang positif n redahh je..chaiyokk yip..:)

2 comments:

  1. ekeke..

    comel jek zarif duk belajar .

    ehh..zara macamana ? dah oke ?

    ReplyDelete
  2. ala zarif tu duduk belajar sekejap aje..hehe..zara masih lagi sakit tapi stabil..kita cuti lagi nie..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...