Monday, May 10, 2010

Oh..is it sakit kuku, kaki n mulut?

Salam,

Dugaan demi dugaan..aku redha n aku redah..terima apa saja ujian dari Tuhan..lagipun aku mmg sentiasa get ready dan selalu berjaga2..n now it's sakit kuku, kaki n mulut la pulak...
Ingatkan ulser biasa je..rupanya petanda sakit kkm (kuku,kaki,mulut) tu..aku cam dah perasan cam ada bintik2 tumbuh since ari sabtu tu, tapi hati cam deny plus aku nengok zara cam biasa je..hari ahad tu lah dia semacam sikit..moody sepanjang masa..so aku dah perasan dia nyer ulser..balik pt raja, dia start meragam lagi..but still aku leh tdo cam biasa..alhamdulillah..suhu badan dia pun ok..taklah demam panas sangat..dalam bilik aku mmg dah get ready semua, baik ubat demam, towel, termometer, cool fever lah, ngan macam lagi..

Pagi tadi aku dah siap2 nak g kerja (zara n zarif dah dihantar ke taska dulu), dapat msg dari pengasuh mintak aku amik cuti n jaga zara pasal diaorang bagitau sakit kkm, taska takmau ada budak2 lain yang berjangkit..aduhhh..nie aku dah siap pakai baju kurung semua..aku g opis dulu, siapkan keja apa yang patut..n isi borang cuti..ptg tadi g klinik n dr bagitau YES..zara mmg sakit kkm..BUT it is not serius..so aku kena aware dan pantau saja..ikutkan dr zarif n zara perlu diasingkan pasal risiko nak berjangkit adalah sangat TINGGI..tapi this week zarif ada exam..aku redha..so start malam nie tpt tdo diasingkan..aku tdo di hall ngan zara..(sangat best mengadap tv jugak di bawah kipas..), zarif n hubby di dalam bilik..asal dia nak dekat ngan adik je, aku dah jerit-"jauh2 yip..plzz..." kalau boleh sentuh pun aku takmau bagi...huhu.."
The most important thing-cuci tangan lah..sometimes kita tak tau kan..sekeliling kita nie semua ada kuman..so i have to make sure lah everything is clean..


At this point aku cuma mintak Tuhan bagi aku kesihatan yang sangat baik..Kalau aku tak sihat sapa nak jaga anak2 kan..


Walaupun cuti, hakikatnya aku bekerja dari rumah..nasiblah sekarang nie zaman teknologi, senang ada internet, main click2 je..huhu...
Sesiapa yang baca blog aku nie, sama2 lah doa zara cepat sembuh yer...tq..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...