Tuesday, May 18, 2010

Nak yang sama ke kontra?

Salam,

Pagi nie layan hot fm, so dengar topik hotchat pagi nie yang tajuknya lebih kurang cam gini ler "suka pasangan camana? yang kontra ke atau yang sama perangai ngan kita?"
Best tul topik nie..kalau tanya kat aku suka pasangan yang camana of course aku nak orang yang perangai lebih kurang sama atau memahami kita kan..but then bila fikir2 balik dapat orang yang kontra pun best jugak..dan hakikatnya sekarang aku memang dapat pun pasangan yang memang kontra dengan aku..hehehehe..
Selera orang lain2 kan..kalau dapat orang yang sama perangai ngan kita best jugak tapi hidup tu mesti dull kan..cam hambar jek..
Cuba kontra cam sekarang nie..at least ada la warna warni dalam kehidupan..jap ada angin sepoi2, jap lagi ada angin kencang, pastu ada ribut taufan..hahahaha..

Aku ngan mrhubby mmg ler ada perbezaan..nak cope masa memula mmg payah..lagik2 aku asik ler nak membandingkan ngan bapak aku..kira laki yang the best bapak aku ler..takder laki lain. Bila aku sudah kawin, sudah hidup bersama, nampak lah yang kontra tuh..yang sama perangai tu cam tak baper nak nampak..yang kontra je nampak..:)
Tapi dah hampir 7 tahun hidup aku get use lah..ok lah..still ada kontra..tapi boleh cope dah..kena sabar lah..apa yang aku suka, dia tak suka..apa aku tak suka, dia suka..but takper..aku ok je..

 tq google image

Lagi2..bila aku banyak cakap..dia diam jerr...itu part yang mungkin menambahkan lagi rasa sayang (pada orang lain mungkin sakit hati kot..)..kadang2 bila aku cerita mcam2 kat dia, dia nyer perangai cam antara dengar ngan tak..cam acuh tak acuh..adakalanya cam rasa sakit hati..TAPI dia dengar sebenarnyaa..pernah jugak aku excited cerita tapi dia dah tertdo..tapi takper...tu semua penawar dalam hidup..hehehe..Kalau bab persamaan pulak..aku tak tau ek..cuma yang aku perasan kata hati selalu serupa..dan mrhubby sangat paham..contoh la..kalau hati aku kata nak air tebu..tup..tup..balik umah dia bwak balik air tebu..sangat bestt..setakat nie kata hati aku semua nak yang benda yang murah2 je..tak penah lagi kata hati nak benda mahal2 lak..:) and belum penah lagi kot dia bwak balik benda yang grand2 untuk aku..hehehe..sesekali kalau bawak balik paling cikai Honda Jazz ke mesti gempak ek..hahahah..serius..kau mimpi je lah kannn...

So, terpulang kan..tapi jujur kalau tanya pendapat aku sekarang..aku memang nak yang kontra..senang sikit cari gaduh..hihi..

2 comments:

  1. heheehhee asben kita pun sama..mmg cntra ngan kita...tp ada kala satu kepala :)
    so kita kena blajar apa dia minat..apa dia suke apa dia tak suke..now nie dia tau dah apa kita suke apa kita tak suke kan...

    asam garam khidupan ek :)

    ReplyDelete
  2. aah tulah kak kak dayah..lama2 hidup bersama dah tau dah..so dah tak kisah..malas nak kecik2 ati..sama2 kena belajar lah minat masing2..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...