Friday, June 11, 2010

Again n again..apahal sebenarnya?

Salam,

Aku mmg dah tak larat dah..tak laratttt..apa ke masalah aku sebenarnya?
Hari tu g vacation kat melaka (aku ada buat entry, malas nak link kan..) yang aku ilang purse kat kluang station hilang 300rm..tapi jumpa balik purse nya..duit lesap..ok yer, tu kes pertama..

Kes kedua, last week g hotel selesa pasir gudang, time nak bayar duit hotel, baru perasan purse takder..melilau cari..punyer confident aku cakap kat mrhubby yang aku bawak purse tu..mmg tak tinggal lah..dah gelabah giler sebenarnya tapi masih control lagi..(dengan harapan dan mengharap sangat yang mrhubby konon2nya nyorokkan purse aku tuh and dia saja nak buat aku gelabah n cuak..boleh tak aku imaginasi cam gitu?)
At last, balik umah hari ahad, carik2 rupa2nya purse tu ada kat mana tau tak? Dalam keta kancil aku di celah2 handbreak...hehehehehe..padan muka diri sendiri..kena bebel sikitlah ngan mrhubby..huhu..

Kes ketiga, nie baru berlaku hari nie (aku ber'blog' dari shah alam), serius kerja aku mmg banyak lately nie..dari awal pagi aku bersiap2, bos telefon, msg, opis call..huhu..cam poyo je..buhsan..sampai aku ber'broadband' dari keta..pinjam broadband yana since last week..actually mrhubby dah bagitau awal2-"b, broadband tu nanti letak dalam beg ni tau (dalam beg dia)"
Tapi aku takmau lah kan, aku cakap nak guna, kata bz kan (mmg poyo)..so kira aku dah ingkar dah kata suami..
Sampai air keroh, bateri netbook dah low, so i have to off it, aku simpan elok je netbook dalam beg aku. Sekali lagi aku confident giler aku dah letak broadband dalam beg..
Masuk bilik hotel, aku tercarik2 broadband yana tuhhh..oh tidakkk..habis aku selongkar beg2 yang sepatutnya..semua tak jumpa..dah terbayang dah cam kena ganti broadband yana..
Petang nak kuar tuh, aku masih lagi tercarik2 dalam keta, abis semua aku bongkar2 sesambil tuh aku cuba buat kronologi sendiri..ntah apa2..isshh..(dalam hati aku, nyesal tak ikut cakap suami, padan muka kan..)
Pastu kan, tangan aku nie cam gatal nak seluk celah2 tepi seat nie kan..pastu cam teraba2 something....errr...rasa2 cam.....aku amik.....yessss...akhirnyaaa...broadband yana...yeay!!! selamat duit aku..hehehehe..
Terus aku masuk dalam handbag...Pastu kan aku cakap kat mrhubby yang i need something lah..really need somethinggg yang aku leh sumbat semua dalam satu beg nie lebih kurang cam ala2 clutch or wristlet..hehehehe..mungkin after that, barang2 aku tak ilang kan..:)
Tapi mrhubby kata -alaa..sama jer..cuai..tak taulah awak nie naper selalu cam gini..
Errr..apa2 lah..nantilah tunggu ek, i'll get something tu yang tak tau biler..TAPI kan, pengajaran arini-jangan ingkar cakap suami, kan TUHAN dah balas CASH, bagi ilangkan sekejap..bagi aku gelabah n cuak..so pasni aku kena ikut je apa mrhubby cakap....huhuhu..
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...