Friday, June 04, 2010

Macam-macam cerita la..

Salam,

Boleh tak tolong cepatkan ke hari Ahad terusss? huhuhu..boringla..kalau kat umah nie boleh jumpa rai ngan wan..nie sangap kat sini..plus nie baru perasan purse aku leh takder lak..aduh bengong tul lah..sakit jiwa..apa lah masalah aku nie..tapi nak bertolak ke pasir gudang petang tadi pun 'mcm-mcm ceritalah'..
Last2 bertolak kul 4.30, ngam2 nak masuk tol air hitam kul 5, nengok2 lak punyelah panjang kenderaan semua..taulah sok dah start cuti sekolah kan..kat lorong tunai tu semua panjang, lorong touch n go kosong je..last2 mrhubby terus topup touch n go tapi takleh nak pusing balik ke arah tol tu pasal keta dah berderet2 kann..maka kitaorang ikut jalan lama tapi kuar ikut arah Machap..mcam2 citer kan..pastu sepanjang jalan hujan lebat pulak..sampai jb kul 6.40 alhamdulillah..nasib gak sepanjang jalan tu zara tdo jer..
Aku dah siap2 masak dari umah-ikan bawal masak kicap, pari goreng, ngan rojak campur2 (rojak kanak2)..so makan kat bilik ngan diaorang..tapi time nak makan tu nengok2 air masak lak takder, aku lupa bawak..laaa..ntah apa2..dah mrhubby kena turun g kedai, cari mineral..aku lak konon2 buat air panas..bila siap nak tuang dalam bekas nengok air nya kelabu semacam jer..aissshhh..rupa2nya cerek tu berkeladak lak..ala..tak suka lahhh..mcam2 citer kan..
Aku ada taklimat tadi kul 8.30 sampailah 10.15, dalam tempoh tadi hati tak senang fikirkan zara ngan mrhubby..kul 9.40 mrhubby bagitau zara dok mengamuk2..ha kan dah kataa..zara tu kalau nak tdo mesti ada aku..manja sikit tuhh..dah mrhubby asik bawak dia turun g lobby nengok2 ikan kat kolam..aku abis taklimat ingat diaorang dah tdo, rupanya semua tak tdo lagi..betul dia tunggu aku balik nak gak menempek je ngan aku..nasib aku bawak dia sekali ke sini kalau aku tinggalkan semua kat umah mak, mau mrhubby takleh tdo malam..:)
Hai..mcam2 citer lah..aku rasa g hotel kali nie cam kali pertama bawak budak2 plus barang yang aku bawak kali ni giler banyak..mcam nak duduk lama jer..siap ngan pencuci basuh pinggan sekali tau..hehehe..stok makanan lagi ler, siap ngan mayonis n majerin lagi..nasib baik botol sos aku tak hangkut sekali..

2 comments:

  1. Uda,

    kita dah alami 'saat-saat'itu . hangkut segala harta benda setiap kali nak berjalan .Kalau boleh ngan tilam bantal sekali . hahaha

    Zara sangat manja .

    ReplyDelete
  2. yer kak linda..tension tau..kena sabarlah time ada budak kecik nie..heheheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...