Monday, June 07, 2010

Cuma nak share dan jangan buat tau


Salam,

Just nak cerita jer..last week aku g kerja cam biasa..and mcam biasa jugak aku drive keta sendiri..so, after parking keta, sambil jalan kaki nak ke opis (still kat kawasan parking keta nie) aku ternampak ada satu mpv nie yang di park di tepi jalan dgn enjin yang masih on lagi (kebiasaan banyak staf yang letak keta kat tepi jalan sementara diaorang pergi slide kedatangan). Ok back to the story..yang tak bestnya kan, waktu aku nengok kat mpv tuh, aku nampak ada sorang budak kecik lebih kurang 4 tahun and sorang baby..OMG and takder sorang pun orang dewasa dalam keta tuh..boleh tak bayangkan?

Aku tetiba jadik cuak n takut lak..berani parents dia tinggalkan budak 2 orang cam gitu jer..what if kalau budak yang 4 tahun tu main2 gear keta ke kan and keta tu tergerak sendiri? and what if kalau something happen to the mpv and the kids still in the car? Ohh..tak dapat nak bayangkan..aku memang tak berani tinggalkan budak2 cam gitu jer..at least kalau sorang keluar, sorang lagi either aku or mrhubby mesti dok dalam keta..ada berani ke kau nak tinggalkan? tak mungkin..sama gak mcam nak bukak gate ke or ke mana lah walaupun sekejap je, semua aku angkut keluar sekali...takutlah zaman2 sekarang nie kan..

So janganlah tiru cam gitu, main tinggalkan anak2 kat dalam keta walaupun korang nak ke mana2..nampak cam remeh, tapi kalau something bad terjadi, nangis airmata berdarah pun tak guna...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...