Tuesday, March 15, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa

Salam,

Akhirnya semalam aku dah tolong pulangkan sikit modal Yusry KRU yang 8 juta buat filem Hikayat Merong Mahawangsa (HMM) tuh. Tapi tak banyak la aku tolong, setakat RM25 jer (harga tiket termasuk kanak-kanak), terpaksa bawak zarif la pulak kan..

Tak payah buat review la kan..rata-rata blog pun dah buat review termasuklah dalam suratkhabar dah bersepah orang buat review filem ni..What to say, thumbs up pada Yusry termasuk semua para pelakonnya..

Hakikatnya bukan mudah nak buat filem bertaraf antarabangsa. Citer cicakman dulu tu pun aku tak minat nak nengok..tak taulah naper..tapi citer HMM ni buat aku rasa nak nengok lagi dan lagi walaupun ia boleh dikatakan citer sejarah la kan.
Dan, hasil daripada nengok filem ni buat aku nak kaji sejarah asal HMM..so, pada yang belum nengok lagi, silalah nengok ye..Tak rugi pun.. Support filem tempatan kita.

*Tetiba aku ter'minat' pulak dekat Stephen Rahman tu..*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...