Monday, August 30, 2010

Ada mood kembali

Salam,

Since zara sakit last week, aku tak berapa ada mood nak memasak, yelah kan nak layan karenah dia lagi. Dia baik sakit, aku lak sambung..jangkit dari dia kan..even selsema sampai sekarang pun tak baik lagi..so bertambah lagi takder mood nak masak2..

Sabtu, aku cam nak kembali masak la kan plus 2 hari sebelum tu pun aku buka kat umah mak..jadi tangan ni dah gatal dah nak pegang senduk bagai..Nak masak tapi bahan takder so mintak tolong suami carikan ikan pari dan bahan2 lain yang sesimple je lah kan..
Aku pun masaklah asam pedas pari, favourite sampai bila2 pun..tapi kan cam tak puas ati sangat..rasanya cam ok tapi tang ikan tu yang tak baper ok..spoil the mood..:( Tapi bila tanya zarif ok ke tak, ok je memanjang..tapi kitaorang makan jelah kan, takmau membazir, as long as tak sakit perut ok..
Pastu kan aku ni kan suka dessert2 semua ni, ala buat2 rasa kan..so tengok2 bahan yang ada kat dapur boleh la nak buat puding kastard yang biasa tu kan yang makan ngan kuah tu..
So excited la ni buat..bukan pertama kali dah banyak kali dah..
Rupa cam cantik gila..masuk bekas2 semua memang cun la..dah perasan2 kalau ada lebih leh bagi kat mak ke mak mentua ke..
Dipendekkan cerita lepas buka, aku pun teruslah nak rasa puding tu...K.E.C.E.W.A.
Apalah malangnya nasib aku, boleh puding tu jadik lembik..tak keras pun..bila keluarkan dari bekas macam hancur n lembik2..apa ke halnya ni?? Bengang gilerr beb..
Yang lagi tragis, ada lak antara puding2 aku tu leh jadik keras cam ais...dah cam aiskrim dah..aku confuse..sampai tak leh tdo aku pikir apa masalahnya? Aku siap nengok resipi banyak kali, salah kah aku? or salah resipi kah? salah sapa nie? Aku siap fikir ni aku letak tepung jagung ke tepung kastard ni?..huhu..last2, time sahur dengan rasa frust aku buang semua puding tu..pasal tak tau nak watpe..

So hari ahad semalam aku pun bangkit..chewahhh, bangkit ngan penuh semangat..aku cuba buat triffle, ikut resipi chef hanieliza tiru dari buku resipi dia...:)
Inilah hasilnya...


At least perasaan aku pulih dari peristiwa pahit ari sabtu tu..hihi..triffle biasa je..tapi oklah..cuma bahagian agar2 kat atas tu keras sangat kot..huhu, dalam resipi kata 3 sudu makan je serbuk agar2, tapi aku tak perasan, aku letak sepeket..tapi takper..tak menjejaskan pun..janji sedap ngan tak sakit perut..
Ok, sapa nak rasa jom raya umah aku..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...